معاون اجتماعی ناجا:

رویکرد مشاوره در ناجا تحکیم بنیان خانواده است

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۴:۴۶:۲۹
کد خبر: ۱۸۵۲۶۹
رویکرد مشاوره در ناجا تحکیم بنیان خانواده است
معاون اجتماعی ناجا با تاکید بر گسترش مشاوره و مددکاری و اهمیت آن در ماموریت های نیروی انتظامی گفت: رویکرد مشاوره در نیروی انتظامی، تحکیم بنیان خانواده است.

به گزارش سرویس سلامت برنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سعید منتظرالمهدی در بازدید از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان با تاکید بر تقویت مراکز مشاوره و مددکاری و آموزش همگانی، این دو رویکرد را اولویت های این معاونت در سال جدید دانست.

وی ادامه داد: ارتقا آموزش همگانی مردم همراه با خدمات مشاوره‌ای می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.

معاون اجتماعی ناجا به بروز آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی اشاره کرد و گفت: متاسفانه عدم فراگیری مهارت‌های زندگی و مقابله‌ای و عدم فرصت گفتمان در خانواده‌ها، موجب بروز بسیاری از مشکلات می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی، رویکرد مشاوره در نیروی انتظامی را تحکیم بنیاد خانواده دانست و تصریح کرد، خانواده کوچکترین نهاد اجتماعی است و اگر این نهاد تحکیم شود، بسیاری از مشکلات در سطح جامعه حل خواهد شد.

منتظرالمهدی، امنیت، سلامت و نشاط را سه نیاز اصلی و بنیادی برای زندگی انسان‌ها دانست و گفت: نظم و قانون دو مؤلفه به هم پیوسته و مرتبط در راستای تأمین نیازهای اساسی هستند.

وی با اشاره به مصالحه 70 درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها در سطح کشور افزود: آمارهای چشمگیر مصالحه نشان می‌دهد خانواده‌های ما باید مهارت‌های زندگی و مقابله‌ای را ارتقا دهند.

معاون اجتماعی ناجا، امنیت و سلامت را دو مؤلفه که در دین مقدس اسلام نیز به آن تأکید فراوان شده، عنوان کرد.

وی گفت: امنیت نخستین نیاز بشری است که از دو بعد عینی و ذهنی در زندگی انسان‌ها مهم است.

نظر شما