محموله سنگین مواد مخدر در محور خاش به زاهدان توقیف شد

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۴:۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۰۱۱۴۳
محموله سنگین مواد مخدر در محور خاش به زاهدان توقیف شد
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از زمین‌گیری دو نفر قاچاقچی مسلح، توقیف یك دستگاه خودرو و كشف و ضبط بیش از یك تن مواد مخدر در محور خاش به زاهدان خبر داد.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از زمین‌گیری دو نفر قاچاقچی مسلح، توقیف یك دستگاه خودرو و كشف و ضبط بیش از یك تن مواد مخدر در محور خاش به زاهدان خبر داد.

به گزارش سرویس انتظامی خبرگزاری برنا، سردار "رهام‌بخش حبیبی" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: مرزداران هنگ مرزی میرجاوه با اقدامات دقیق اطلاعاتی و بهره‌گیری از منابع خبری، در پی آگاهی از قصد یك باند مواد مخدر برای انتقال محموله خود به مركز استان، این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.


فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مأمورین بلافاصله با آمادگی و تجهیزات كامل به صورت نامحسوس در محورهای احتمالی تردد قاچاقچیان حضور یافته و با هوشیاری كامل به پوشش منطقه پرداختند و سرانجام توانستند خودرو پژو 405 قاچاقچیان را شناسایی كنند.

وی اضافه كرد: سوداگران مرگ كه خود را در تنگنا و محاصره نیروهای عملیاتی مرزبانی می‌دیدند، با پاشیدن بنزین بر روی محموله مواد مخدر اقدام به آتش زدن خودرو نمودند و بدین ترتیب خودرو طعمه حریق شد و در این میان یكی از قاچاقچیان دچار حریق گردید و دیگری از صحنه جرم اقدام به فرار كرد.

سردار حبیبی در ادامه بیان داشت: با اقدام سریع مأمورین مرزبانی استان قاچاقچی كه طعمه حریق شده بود نجات یافت و متهم دیگر نیز با هوشیاری مرزداران در حین فرار از صحنه دستگیر شد.

این مقام مسئول با تأكید بر عزم جدی مرزداران در برخورد با متجاوزین، قاچاقچیان و كسانی كه سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند خاطر نشان كرد: در این عملیات بیش از یك تن مواد مخدر دچار حریق گردید و پس از گذشت بیست دقیقه با حضور گروه آتش‌نشانی، آتش خاموش شد و در نهایت پس از خارج نمودن ضایعات مواد مخدر، مقدار سیصد و هشتاد و چهار كیلو و یكصد و سی گرم مواد مخدر نیم سوخته از نوع تریاك و هروئین به همراه مقادیری سلاح و مهمات كشف و ضبط گردید.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در پایان ضمن تقدیر و تشكر از مرزنشینان غیور استان به دلیل همكاری خوب اطلاعاتی با مرزدارن گفت: استكبار جهانی در سالهای اخیر با تمام توان تلاش می‌كند با توسعه شبكه‌های مافیایی مواد مخدر در كشورهای هدف از جمله ایران، جوانان مارا به تباهی بكشاند لذا حفظ هوشیاری آحاد مختلف مردم و افزایش مراقبت فرزندان بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

نظر شما