در ۶ ماه گذشته؛

۶۵ شناگر ناشی در آب های گیلان جان باختند

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۶:۳۴:۳۹
کد خبر: ۲۲۵۶۸۷
۶۵ شناگر ناشی در آب های گیلان جان باختند
65 شناگر ناشی به دلیل عدم آشنایی به فنون شنا در آب های گیلان جان باختند.

به گزارش سرویس حوادث خبرگزاری برنا، سرهنگ"محمدرضا جعفری خیرخواه"معاون اجتماعی پلیس گیلان با بیان این خبر گفت: متاسفانه در 6 ماهه گذشته از سال در آب های استان گیلان، 65 شناگر ناشی جان خود را فدای بی احتیاطی كردند.


معاون اجتماعی پلیس گیلان با اشاره به اینكه بیشترین موارد غرق‌شدگی در تابستان رخ داده است، افزود: اكثر قربانیان به دلیل عدم آشنایی به فنون شنا در مناطق سواحلی گیلان گرفتار موج های خروشان دریا شده و خانواده ای را داغدار كرده اند.


سرهنگ جعفری خیرخواه توجه ننمودن مسافران به علایم هشدار دهنده شنا ممنوع و تذكرات ماموران حاضر در سواحل را دیگر علت های غرق شدگی اعلام نموده و اظهار داشت: مسافران باید در بهره برداری از سواحل، در مناطقی كه طرح سالمسازی در آن اجرا می شود حضور یافته و توصیه های پلیس و ناجیان غریق را جدی بگیرند.


وی اكثر غرق شدگی های ثبت شده در استان گیلان را در شهرهای بندرانزلی، رودسر، رشت، رودبار، فومن، رضوانشهر، لنگرود، تالش و آستانه اشرفیه بیان نموده و تصریح كرد: عمده جان باختگان به دلیل شنا در رودخانه و دریا جان خود را از دست داده اند.


خیرخواه با اعلام اینكه استفاده از طرح های سالم سازی دریا توسط مسافران و شهروندان در صورت بروز حادثه كمك رسانی بهتر را فراهم می سازد، بیان داشت: حضور ناجیان غریق در طرح های سالم سازی دریا در صورت بروز حادثه، كمك رسانی و كمك های احیایی را سریعتر ممكن خواهد نمود.


معاون اجتماعی پلیس گیلان در پایان آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت ها و رعایت آن‌ها را از ابتدایی ترین الزامات قبل از شنا دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز