آخرین اخبار کشفیات سیگار قاچاق و داروهای غیرمجاز در هفته گذشته اعلام شد

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۱۶:۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۳۳۵۳۶
آخرین اخبار کشفیات سیگار قاچاق و داروهای غیرمجاز در هفته گذشته اعلام شد
با تلاش ماموران نیروی انتظامی و پلیس آگاهی چندین باند توزیع سیگار قاچاق و داروهای غیرمجاز در کشور کشف و ضبط شد.

به گزارش سرویس انتظامی برنا،طی هفته گذشته چندین باند توزیع توتون و سیگار قاچاق شامل هزاران نخ سیگار و مقادیری محصولات غیربهداشتی و داروهای غیرمجاز در شهرستانهای مختلف کشور کشف و ضبط شد.


انهدام باند توزیع سیگار قاچاق

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان بوشهر از دستگیری اعضای یک باند قاچاق سیگار های خارجی خبر داد.

سرهنگ "خسروانی" رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان بوشهر با تشریح این خبرگفت: برابر اخبار مردمی مبنی بر قاچاق کالای دخانی توسط باندی فعال در این زمینه و تبانی یکی از ماموران اداره دخانیات استان با قاچاقچیان ،مراتب در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
 
سرهنگ خسروانی اضافه کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت های ویژه ی پلیسی مشخص شد قاچاقچیان پس از هماهنگی با مامور اداره دخانیات با خودروهای خود وارد انبار آن اداره شده ، و اقدا م به بارگیری سیگار می کنند و بلافاصله از بوشهر خارج و به سرکردگان اصلی باند در شهرستان ها و استان های مجاور تحویل میی دهند.

خسروانی بیان کرد: با بررسی های انجام شده مشخص شد دو نفر قاچاقچی با دو دستگاه خودرو سمند و پژو از شهرستان گناوه حرکت کرده و قصد بارگیری در انبار مذکور را دارند، به همین منظور انبار موصوف واقع در یکی از خیابان های شهر بوشهر به صورت نامحسوس تحت پوشش و کنترل اطلاعاتی قرار گرفت .

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان گفت: با تعقیب و مراقبت نا محسوس تیم های ویژه اطلاعاتی مشاهده شد هردو دستگاه خودرو به درون انبار وارد و پس از بارگیری از انبار خارج شدند، در این راستا ماموران سریعا به قصد دستگیری متخلفان وارد عمل شدند، اما خودروهای مذکور به محض مشاهده پلیس اقدام به فرار کردند.

سرهنگ خسروانی ادامه داد: ماموران پلیس چندین بار با دستور ایست قصد توقف خودروها را داشتند ولی آنها توجه نکرده در نهایت با شلیک تیر هوایی مجبور به توقف شدند.

وی افزود: به محض توقف خودروها هر و دو راننده به نام های " مجتبی-ب" و" امید- ض"دستگیر شدند و در بازرسی از خودروها 396 هزار و 800 نخ سیگار خارجی به ارزش 200 میلیون ریال کشف و ضبط شد.
 
وی گفت: پس از هماهنگی با مقام قضایی ماموران بلافاصله به انبار مذکور اعزام شدند و انبار دار به نام "م ه" را دستگیر و انبار موصوف نیز در حضور نماینده اداره دخانیات پلمپ شد .

کشف 1284 قرص های روانگردان در "آبادان"

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از دستگیری عامل تهیه و توزیع کننده قرص روانگردان و کشف هزار و 284 قرص در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسین کهیایی" در تشریح این خبر گفت: ماموران کلانتری 15 شهرستان آبادان در پی اقدامات اطلاعاتی از توزیع قرص های روانگردان و داروهای غیر مجاز در یکی از محله های شهر آبادان مطلع شدند، که موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
 
این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران کلانتری 15 "احمد آباد" پس از شناسایی فروشنده قرص روانگردان با هماهنگی مقام قضائی در یک اقدام غافلگیرانه موفق شدند متهم را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

وی در ادامه افزود: در بازرسی ماموران از مخفیگاهش، تعداد هزار و 284 عدد قرص روانگردان و شربت متادون کشف شد.

سرهنگ کهیایی در خاتمه خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به همراه قرص های مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف قرص غیر مجاز از مغازه عطاری

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان کرمانشاه از کشف دو هزار و200 عدد قرص و مقادیری داروی غیر مجاز ومخدر از دو واحد عطاری و فروش دارو های گیاهی در سطح شهر کرمانشاه خبر داد.

سرهنگ "محمد شاه محمدی" در مصاحبه با خبرنگار ما گفت:با حضور نماینده معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشكی دربازرسی از این دو فروشگاه عرقیات فروشی و دارو های گیاهی در سطح شهر دو هزار و 200عدد انواع قرص وكپسول غیرمجاز مخدركشف وضبط شد.
 
وی افزود: ده شیشه شربت لاغری غیر مجاز هم از این واحد ها کشف شده است .
 
سرهنگ "شاه محمدی" تصریح کرد: قرص هاو دارو های ضبط شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل معاونت غذا و دارو شد و در این راستا یك باب مغازه نیز پلمپ شد.

وی در خاتمه تاکید کرد : در این خصوص دو نفر دستگیر وبه مرجع قضایی معرفی شدند.

269 هزار نخ سیگار و 120 بسته تنباكو قاچاق در یك خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان " فیروزآباد " استان فارس از كشف 269 هزار نخ سیگار و 120 بسته تنباكو قاچاق در بازرسی از یك خودرو پژو 405 خبر داد.

سرهنگ "حسین ارجمند" در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با كالای قاچاق شهرستان و پاسگاه "برهان حقیقی" هنگام كنترل خودروهای عبوری به یك دستگاه خودرو پژو 405 مظنون شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان "فیروزآباد" ادامه داد: بلافاصله خودرو توسط مأموران متوقف و در بازرسی از آن 269 هزار نخ سیگار و 120 بسته تنباكو قاچاق كه به طرز ماهرانه ای در خودرو جاسازی شده بود، كشف شد.

وی تصریح كرد: در این رابطه یك نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف نوشابه های نیروزای خارجی قاچاق در رباط کریم

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم غرب استان تهران از کشف 2 هزار و 390 قوطی نوشابه نیروزای خارجی قاچاق خبر داد.

سرهنگ"جعفر علیزاده" با اعلام این خبر گفت:مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر در اجرای طرح ایست و بارزرسی در عوارضی تهران-ساوه به یک دستگاه خودرو مشکوک شده و به راننده آن دستور ایست دادند.
 
وی افزود: مأموران این پلیس،پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از قسمت بار آن موفق به کشف 2 هزار و 390 قوطی نوشابه نیروزای خارجی قاچاق شدند و راننده خودرو را به نام "ع-ن" دستگیر و جهت بررسی و بازجویی تحویل پلیس آگاهی دادند.

رئیس پلیس رباط کریم ادامه داد:متهم دستگیر شده در بازجویی های پلیسی به جرم خود اعتراف کرده و در ادامه اظهار داشت با قاچاق کشف شده را در یکی از استان های غربی کشور بارگیری کرده و قصد عرضه آن در مغازه های سوپرمارکت استان تهران را داشته که با هوشیاری مأموران پلیس موفق نشده است.

به گفته وی قاچاقچی دستگیر شده پس از تشکیل پرونده،جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

کشف 239 هزار و 600 نخ سیگارت قاچاق در میاندوآب
 
فرمانده انتظامی میاندوآب آذربایجان غربی از کشف 239 هزار و 600 نخ سیگارت قاچاق در این شهرستان طی 24 ساعت گذشته خبر داد.
 
فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی ماموران فرماندهی انتظامی میاندوآب اقدام به کنترل خودروهای عبوری از مسیر این شهرستان کردند.
 
سرهنگ "اسفندیار احمدی" افزود: ماموران در حین انجام این عملیات به یک دستگاه خودروی پژو پارس مشکوک و اقدام به متوقف کردن آن کردند.
 
وی ادامه داد: در بازرسی از خودروی توقیفی 239 هزار و 600 نخ سیگارت خارجی قاچاق کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی میاندوآب در پایان خاطرنشان ساخت: در این زیمنه یک نفر دستگیر و متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
 
كشف 315 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق
 
در پی دستگیری یكی از قاچاقچیان كالاهای دخانی در اصفهان، طی بازرسی از انبار متعلق به وی تعداد 315 هزار و 440 نخ سیگار خارجی قاچاق كشف شد.

سرهنگ" ستار خسروی" رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: در پی كسب خبری مبنی بر اینكه دو نفر از افراد سابقه دار در زمینه دپو و توزیع كالاهای دخانی قاچاق فعالیت می كنند موضوع در دستور كار كارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات گسترده و كسب اطمینان از درستی موضوع، ماموران با هماهنگی مقام قضایی طی دو عملیات جداگانه هر دو قاچاقچی كالاهای دخانی را شناسایی و دستگیر كردند.

این مقام مسئول نوان داشت: در بازرسی از محل های دپوی كالاهای دخانی قاچاق، تعداد 315 هزار و 440 نخ انواع سیگارهای خارجی قاچاق كشف و همگی آنها به اداره دخانیات استان منتقل شدند.

سرهنگ خسروی بیان داشت: در این رابطه پرونده تشكیل و هر دو متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند.

كشف كالای قاچاق در قزوین
 
رئیس پلیس آگاهی استان قزوین از كشف دو هزار و 13 ثوب البسه، یك هزار و 175 عدد عینك آفتابی ، 288 عدد لوازم آرایشی خارجی قاچاق و 135 هزار و 213 عدد انواع داروهای خارجی قاچاق در این استان خبر داد.

سرهنگ "علی حسین حسینی نژاد" اظهار داشت: در نخستین اقدام روز گذشته ، ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پلیس آگاهی استان قزوین حین كنترل خودروهای عبوری در آزاد راه "قزوین – زنجان" به یك دستگاه خودروی نیسان وانت مشكوك و خودرو را متوقف كردند.

وی اضافه كرد: در بازرسی از خودرو نیسان وانت تعداد دو هزار و 13 ثوب البسه، یك هزار و 175 عدد عینك آفتابی ، 288 عدد لوازم آرایشی خارجی قاچاق كشف و 2 نفر نیز در این خصوص دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین ادامه داد: همچنین این ماموران در اقدامی دیگر یك دستگاه خودرو سواری پژو را در عوارضی آزاد راه "قزوین – زنجان" مورد بازرسی قرار داده و در این اقدام، 135 هزار و 213 عدد انواع داروهای خارجی قاچاق كشف و یك نفر را در این خصوص دستگیر كردند.
 
شایان ذكر است ، ارزش كالاهای كشف شده 950میلیون ریال است.

25 میلیون تومان لوازم آرایشی قاچاق در سمنان كشف شد
 
ماموران پاسگاه انتظامی آبخوری شهرستان سمنان محموله 582 قلمی لوازم آرایشی قاچاق به ارزش 250 میلیون ریال را كشف كردند.

برنامه ها و طرح های متعددی از سوی پلیس برای ارتقای امنیت در سطح استان سمنان اجرا می شود كه كنترل و نظارت بر محورهای مواصلاتی استان نیز در همین راستا در دستور كار جدی و دائمی قراردارد.

بنا بر گزارش معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان، ماموران پاسگاه انتظامی آبخوری شهرستان سمنان ساعت 15 روز گذشته در اجرای این طرح در محور سمنان _ دامغان به یک دستگاه خودروی کامیون مظنون شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف كردند.

این گزارش می افزاید، در بازرسی ماموران از كامیون محموله 582 قلمی لوازم آرایشی قاچاق را كشف و راننده 60 ساله خودرو را نیز دستگیر كردند.

بر اساس گزارش دریافتی، ارزش این محموله بالغ بر 250 میلیون ریال است.

سوپرماركت، فروشگاه سیگار و توتون قاچاق بود

ماموران انتظامی گرمسار 50 میلیون ریال انواع سیگار و توتون های قاچاق را از یك سوپرماركت در این شهرستان استان سمنان كشف كردند.

بنا براعلام معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان سمنان، ماموران پلیس گرمسار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، فروش سیگار و توتون های قاچاق در یك سوپرماركت را مورد بررسی قرار دادند.

این گزارش می افزاید، با انجام تحقیقات و بررسی های تكمیلی، موضوع تائید و هماهنگی لازم با مرجع قضایی نیز برای مراحل بعدی انجام شد.

بر اساس گزارش دریافتی، ماموران انتظامی گرمسار در بازرسی از سوپرماركت مورد نظر، تعداد قابل توجهی سیگارهای خارجی قاچاق را به ارزش 45 میلیون ریال كشف كردند.

در این بازرسی 20 بسته توتون قاچاق نیز به ارزش 5 میلیون ریال كشف شد.
 
در این خصوص متهمی 29 ساله دستگیر و با تكمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی گرمسار معرفی شد.

260 هزار نخ سیگار قاچاق در یك منزل

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان " زرین دشت" استان فارس، 260 هزار و 400 نخ انواع سیگار خارجی قاچاق در بازرسی از یك منزل كشف شد.
 
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان " زرین دشت" با اعلام این خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان مطلع شدند فردی اقدام به تخلیه و توزیع سیگار قاچاق در منزل خود می‌کند.

سرهنگ " یوسف كریمی راد " ادامه داد: بلافاصله مأموران با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از منزل این فرد 260 هزار و 400 نخ انواع سیگار خارجی قاچاق كشف كردند.

وی با اشاره به دستگیری متهم و معرفی وی به مراجع قضایی گفت: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان كالا، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
 
كشف 12000 نخ سیگار قاچاق در اشكذر

ماموران پلیس آگاهی شهرستان اشكذر استان یزد، با انجام یك عملیات پلیسی 12 هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق را كشف كردند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان اشكذر گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با انجام كار اطلاعاتی از محل دپو و انبار انواع سیگارهای خارجی و قاچاق مطلع شدند.
 
سرهنگ "كاظم حسینی فهرجی" ادامه داد: طی هماهنگی با مقامات قضائی در بازرسی از محل مورد نظر 12 هزار نخ سیگار قاچاق كشف و تحویل گمرك شد.

وی در پایان از دستگیری چهار متهم در این زمینه خبر داد.

کشف 100 هزار نخ سیگار قاچاق در میناب

فرمانده انتظامی شهرستان میناب " هرمزگان" از کشف 100 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ" جهانشیر جوادی زاده"در تشریح این خبر گفت: مأموران ایستگاه بازرسی چاه شیرین شهرستان حین کنترل محور مواصلاتی بندرعباس به میناب به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شدند.

وی افزود: مأموران با تمهیدات لازم امنیتی انتظامی و علائم هشدار دهنده این اتوبوس را متوقف کردند و در بازرسی از آن 100 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

کشف 219 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در "کامیاران"

فرمانده انتظامی شهرستان کامیاران استان کردستان از کشف 219 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ "ساکی" در تشریح این خبر گفت : طی 7 روز گذشته تعداد 219 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق توسط همکارانم در انتظامی کامیاران کشف و ضبط شده است .
 
وی افزود : از دیگر دستاوردهای پلیس کامیاران در بازه زمانی مذکور کشف 850 پاکت تنباکو ، 3021 ثوب البسه خارجی ، کشف 20 رأس احشام قاچاق ، کشف تعداد قابل توجهی مشروبات الکلی و تجهیزات دریافت ماهواره و ... بوده است .

فرمانده انتظامی شهرستان کامیاران در ادامه تصریح کرد : ارزش کالاهای قاچاق کشف شده یک میلیارد و 974 میلیون ریال برآورد شده است .

سرهنگ ساکی در خاتمه خاطرنشان کرد : طی 7 روز گذشته 2 نفر سارق نیز دستگیر و به 8 فقره سرقت اعتراف کردند .

کشف سیگار قاچاق در دیلم

فرمانده انتظامی دیلم از کشف بیش از 338600هزار نخ سیگار قاچاق در این شهرستان خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان دیلم سرگرد "سهام صالحی" در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای ماموریت در ایستگاه بازرسی شهید موسوی دیلم در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروپژو 405به رانندگی "داوود.ع" مشکوک شدند و دستور ایست صادر کردند ولی راننده هیچگونه توجهی ننموده و اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی دیلم تصریح کرد: ماموران پلیس بلا فاصله اقدام به تعقیب خودرو کرده و آن را متوقف کردند که در بازرسی از خودرو تعداد تعداد 337600نخ سیگار قاچاق کشف شد .
 
این مقام انتظامی با اشاره به توقیف خودرو و دستگیری راننده گفت: ارزش سیگارهای مکشوفه بیش از 254میلیون ریال می باشد که پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
 
کشف 9600 عدد قرص اعتیادآور در شیراز

مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس در بازرسی از یك باب منزل در شیراز، 9 هزار و 600 عدد قرص اعتیاد آور كشف كردند.
 
سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس در این زمینه گفت: مأموران مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به خرید و فروش داروهای اعتیادآور و غیر مجاز می كند.
 
سرهنگ " محمد جعفر تولایی" ادامه داد: بلافاصله مراتب در دستور كار مأموران قرار گرفته و با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: در بازرسی از این منزل 9 هزار و 600 عدد انواع قرص های اعتیاد آور و دو هزار و 440 سی سی شربت متادون كشف و در این راستا یك نفر متهم نیز دستگیر شد.


نظر شما