پلیس در موضوع فضای مجازی فقط مجری است

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۱۸:۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۵۳۶۱۰
پلیس در موضوع فضای مجازی فقط مجری است
در این خصوص کمیسیون تعیین مصادیق مجرمانه و یا کارگروه امنیت شورای عالی فضای مجازی و یا مقام قضائی ورود می کنند و ناجا در این حوزه تصمیم گیر نبوده و فقط مجری است.

فرمانده ناجا در خصوص برخورد پلیس با مصادیق مجرمانه در فضای مجازی گفت: در این خصوص کمیسیون تعیین مصادیق مجرمانه و یا کارگروه امنیت شورای عالی فضای مجازی و یا مقام قضائی ورود می کنند و ناجا در این حوزه تصمیم گیر نبوده و فقط مجری است.

به گزارش گروه انتظامی برنا، سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه نشست تخصصی مبارزه با جرایم اقتصادی در جمع خبرنگاران گفت: معمولا پرونده های جرایم اقتصادی به ستاد مبارزه با جرایم اقتصادی وارد شده و ناجا نیز در این خصوص همکاری می کند.

وی در خصوص برخورد پلیس با مصادیق مجرمانه در فضای مجازی گفت: در این خصوص کمیسیون تعیین مصادیق مجرمانه و یا کارگروه امنیت شورای عالی فضای مجازی و یا مقام قضائی ورود می کنند و ناجا در این حوزه تصمیم گیر نبوده و فقط مجری است.

وی ادامه داد: پلیس فتا نیز تنها فضای مجازی را رصد می کند و در صورت مشاهده اقدامات مجرمانه با هماهنگی دستگاه قضائی برخورد خواهد کرد؛ اقدامات پلیس فتا رصد و مراقبتی است.

احمدی مقدم در خصوص ایجاد پلیس اقتصادی نیز گفت: پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی در پلیس آگاهی تشکیل شده اما به دنبال این هستیم که پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی را از جرایم جنایی جدا کنیم که بتوانیم با سرعت عمل بیشتری به موضوعات رسیدگی نماییم برای مثال اگر در موضوع سرقت مسلحانه ای که در گلپایگان رخ داد تمرکز وجود داشت و جرایم دیگری مرتکب شده بوده اند به آنها رسیدگی می کردیم امکان تکرار جرم از بین می رفت.

وی به دستگیری یک گروه تروریستی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: این گروه به غیر از مسئله چابهار که چند سال پیش رخ داد و 39 نفر شهید شدند به 12 اقدام تروریستی نیز اقدام کرده از جمله شهادت امام جمعه سرباز و دو معلم و یک کارمند و اگر بمب گذاری این افراد را نیز در نظر بگیریم به 20 اقدام تروریستی دیگر نیز می رسد؛ این در حالی است که عناصر اصلی این گروه دستگیر شده اند.
 
وی ادامه داد: اگر بر مفاسد اقتصادی نیز این گونه تمرکز کنیم حرفه ای تر عمل کرده و با همکاری دستگاه ها و تفاهم با دولت موفق تر عمل خواهیم کرد.

احمدی مقدم در خصوص کاهش قیمت مواد مخدر نیز گفت: تولید افغانستان هر سال نسبت به سال گذشته افزایش می یابد و همین امر موجب کاهش قیمت مواد مخدر می شود همچنین کاهش قیمت ارز نیز برآن تاثیر گذار است.

احمدی مقدم افزود: البته ستاد مبارزه با موادمخدر و شهرداری تهران ظرفیت سازی هایی کرده اند اما ناجا مسئول نگهداری معتادان نیست و اقدامات دستگاه ها در استان هایی چون مازندران و گلستان موثر بوده است؛ با پیشرفت انسداد مرز و محدودیت حوزه های قاچاق امیدواریم شاهد محدود شدن دسترسی به مواد مخدر باشیم در تهران نیز این سازوکار نیاز به زیرساخت دارد.

احمدی مقدم در خصوص آمار معتادان نیز گفت: این افراد شناسایی شده و در سامانه ها ثبت شده اند و قابل برآوردند.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی درباره کودکان کار گفت: در تلاشیم تا ساختاری برای رسیدگی به این معضل تهیه کنیم که نیازمند همکاری سازمان های دیگر است و تنها با دستگیری این افراد موضوع قابل حل نیست.

فرمانده ناجا در خصوص مصادیق بد پوششی و برخورد پلیس با این پدیده نیز گفت: ما بر اساس مقررات با ناهنجاری ها برخورد می کنیم و خوشبختانه بدون تنش این موضوع به پیش می رود.وی افزود: البته برخی از افراد برخوردهای ناهنجار دارند اما پلیس سعی می کند با تبلیغ و تذکر کار خود را ادامه دهد البته بروز و ظهور این مسئله بیشتر در فصل کار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز