کشف عتیقه جات هزاره سوم قبل از میلاد در زیرزمین یک خانه

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۸:۵۴:۳۱
کد خبر: ۲۵۵۶۰۵
کشف عتیقه جات هزاره سوم قبل از میلاد در زیرزمین یک خانه
جانشین فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از دستگیری یک قاچاقچی و کشف 39 شی عتیقه با قدمت بیش از هزار سال در شهرستان قدس خبر داد.

به گزارش گروه انتظامی برنا،سرهنگ " گلزاری"گفت: با بدست آمدن اخبار و اطلاعاتی در خصوص خرید وفروش اشیای عتیقه، ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قدس ،بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

جانشین فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت:ماموران پلیس امنیت عمومی پس از شناسایی قاچاقچی و محل نگهداری عتیقه ها با تشکیل تیم اطلاعاتی و بررسی میدانی و تحقیقات گسترده پس از دو روز موفق به شناسایی قاچاقچی و محل اختفای اشیای عتیقه شدند.

گلزاری گفت:پس از شناسایی متهم در عملیاتی ویژه،قاچاقچی اشیای عتیقه قبل از هرکاری دستگیر و در بازرسی از زیرزمین محل سکونت وی،39 عدد شی عتیقه کشف شد.
سرهنگ گلزاری اعلام داشت:پس از عملیات پلیس، اكیپی از ماموران یگان حفاظت و كارشناسان باستان شناسی منطقه قدس در محل حادثه حضور پیدا کردند و با بررسی های اولیه،قاچاق اشیای تاریخی و عتیقه محرز شد.

جانشین فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت:در این عملیات پلیس یك گلاب پاش برنجی ،چند سکه قدیمی ،دو عدد قندان و چندین انگشتری با قدمت هزار سال به بالا و و 27عدد عتیقه با قدمت 100 الی 3000 ساله کشف شد و با هماهنگی های لازم در اختیار اداره میراث فرهنگی استان تهران قرار گرفت که برابر اعلام نظر كارشناسان اعزامی اداره میراث فرهنگی اغلب اشیای مكشوفه دارای ارزش تاریخی و فرهنگی بوده و قدمت آنها به هزاره سوم قبل از میلاد بر می گشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز