ضیائی در جمع مدیران عامل استانی جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد:

ضرورت پرهیز از موازی‌کاری در هلال احمر

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۹:۴۴:۱۹
کد خبر: ۲۵۵۶۳۲
ضرورت پرهیز از موازی‌کاری در هلال احمر
رئیس جمعیت هلال‌احمر در نخستین در جمع مدیران ستادی و عامل استانهای این جمعیت حاضر شده و جویای مسائل پیش‌روی جمعیت هلال‌احمر در استان‌های مختلف شد.

به گزارش گروه حوادث برنا، دکتر سید امیر محسن ضیائی پس از شنیدن مسائل و موضوعات مطرح‌شده از سوی مدیران عامل استانی جمعیت هلال‌احمر، از خلاقت و سرمایه خوب مدیران عامل استان‌ها که موجبات موفقیت جمعیت هلال‌احمر شده‌اند، تقدیر کرد.

وی با استناد به برخی مسائل عنوان شده از سوی مدیران استان‌ها درباره توزیع نیروی انسانی، گفت: برنامه ما این است که تکلیف صف و ستاد را مشخص کرده و فعالیت‌ها، نیروها، اعتبارات و اختیارات را با توجه به ضرورت‌ها و نیازهای استانی تنظیم و توزیع کنیم.
استقرار صف مجهز و معتبر ضرورت تمامی دستگاه‌هاست.
 
ضیائی با تاکید بر این که بزرگ کردن ستاد به نفع هیچ دستگاهی نیست، اظهار کرد:بر این اساس معتقدیم که باید ستادی کوچک هوشمند و چابک و در نهایت، صف مجهز و معتبر داشته باشیم.

وی بهره‌مندی از برنامه‌ای جامع را مهم‌ترین عامل برای رسیدن به نتیجه مطلوب خواند و گفت: هر اندازه همسو با برنامه‌ها و اهداف عمل و حرکت کنیم به موفقیت‌های بیشتری دست خواهیم یافت و از آنجا که ملاک عملکرد مناسب، میزان تعهد است، لذا باید با اتکا به این تعهد در اهداف سازمانی خود تا می‌توانیم اهداف جامعه را به منصه ظهور برسانیم؛ چراکه غیر از این عمل کردن به معنای خروج از برنامه و دور شدن از تقوای سازمانی است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: به علاه باید یک داشبورد مدیریتی در ستاد و استانها داشته باشیم تا بتوانیم هر روز، هر هفته و هر ماه پیگیر محقق شدن برنامه‌ها بوده و گزارش بدهیم تا از پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌ها مطلع شده و بازخورد صحیحی دریافت کنیم.
وی به برنامه تحول جمعیت هلال‌احمر هم اشاره کرد و گفت: هنوز در جریان جزئیات این برنامه قرار نگرفته‌ام، اما به هر روی باید این برنامه را بررسی کرد و دید که آیا نظرات استانی و مسائل مربوط به آنها در این برنامه لحاظ شده‌است یا نه، در غیر این صورت اگر برنامه‌ای فقط در ستاد نوشته شده و از مسائل مورد نظر استانه ها غافل شده باشیم، آن برنامه عملیاتی نشده و در نهایت منجر به نتیجه نخواهد شد. 

ضیایی با اشاره به این که بدنه قوی و سازمانی کنونی هلال‌احمر به‌راحتی شکل نگرفته است، عنوان کرد: بر این اساس هلال‌احمر با همین رویه کنونی، ادامه مسیر خواهد داد و همکاران استانها از هم‌اکنون، به قوت برنامه‌ها را پیش ببرند.

وی به ضرورت تدوین برنامه آمایش و برنامه ‌ریزی عملیاتی بر مبنای آن، تاکید و خاطرنشان کرد: همچنین باید سطحی مانند قطب تعریف و بخشی از برنامه‌های فرا استانی را به این قطب، تفویض کرد؛ به ویژه در حوزه امداد و نجات که مرز استانی نمی شناسد، دستیابی به چنین ساختاری ضرورت دارد، تا به سطحی ازتصمیم‌گیری برسیم تا هر زمان نیاز بود بتواند مستقل وارد عمل شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد تا در نهایت بتوان نشان داد که از کجا حرکت کرده و به کجا رسیده‌ایم، لذا ضروری است تا از موازی‌کاری پرهیز کرده و همسو با اهداف گام برداریم تا در زمان مناسب به نتیجه مورد نظر برسیم.

وی با اشاره به این که در بعضی امور نیازمند بررسی‌های موضوعی هستیم، گفت: برای همه کشور موضوع زلزله اهمیت دارد و لذا در چنین مواردی باید کارگروه‌هایی متشکل از مدیران ستادی، استانها و کارشناسان صاحب‌نظر تشکیل و در همه ابعاد به موضوعات مهم رسیدگی شود. 

بنابراین گزارش مدیران عامل استان‌های جمعیت هلال‌احمر در این نشست مسائل و موضوعات مختلفی از جمله نیاز استان ها به تجهیز پایگاه‌ها، آمبولانس، امداد هوایی، تجهیز انبارها امدادی، تقویت زیرساخت‌ها، رایزنی برای افزایش و تقویت ارتباط با مسئولان استانی، ساماندهی ردیف‌های استخدامی نیروها و پرکردن پست‌های خالی، توجه به افزایش تخصص و آموزش‌های عملیاتی نیروهای انسانی، ترمیم پرداختی‌ها به نیروهای داوطلب و امدادگر، ضرورت حاکمیت نگرش سیستمی را با رئیس جمعیت هلال‌احمر مطرح کرده و مقرر شد تا در جلسه‌ای دیگر با استانها برنامه‌ریزی‌های بیشتری در زمینه نحوه عملکردها و هم‌افزایی حداکثری صورت گیرد.

نظر شما