۱۲۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در همدان کشف شد

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۴:۵۹:۵۴
کد خبر: ۲۶۴۸۹۷
۱۲۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در همدان کشف شد
فرمانده انتظامی استان همدان از کشف 120 میلیارد تومان کالای قاچاق در 11 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش برنا سردار حاجی محمد مهدیان نسب صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به متلاشی شدن 130 باند قاچاق کالا از ابتدای سال جاری در استان گفت: از آنجا که یکی از اولویت های 14 گانه ماموریتی پلیس در استان کشف پیش دستانه می باشد ماموران انتظامی در سطح استان از ابتدای سال جاری تا کنون توانسته اند بیش از 120 میلیارد تومان کالای قاچاق را کشف کنند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه از رشد 15 درصدی برخوردار می باشد.

وی همچنین بیان داشت: کشف پرونده های قاچاق بالای یک میلیارد ریالی از ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 16 درصدی را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه از افزایش شش درصدی کشف سرقت در همدان خبر داد و اظهار کرد: از هر یکصد سرقت صورت گرفته در استان همدان 89 مورد منجر به کشف شده است که امیدواریم این رقم در سال آینده به 92 مورد برسد.

فرمانده انتظامی استان همدان تصریح کرد: مردم این استان برای تامین امنیت اماکن مسکونی و تجاری هزینه نمی کنند و سارقان نیز از بی دقتی مالکان بهره گرفته و در فرصت مناسب اقدام به سرقت اموال می کنند.

سردار مهدیان نسب اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش مسافرت ها به منظور جلوگیری از سرقت با هماهنگی مجموعه قضائی استان قرار است سارقان سابقه دار و حرفه ای از زندان ترخیص نشوند.

وی همچنین در زمینه کشف مواد مخدر بیان کرد: سه باند تهیه و توزیع مواد مخدر در 48 ساعت گذشته در همدان منهدم شده است که 10 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و 18 کیلوگرم هروئین از این باندها کشف شده است.

وی ادامه داد: چهار تن و 800 کیلوگرم مواد افیونی در 11 ماهه امسال کشف شده که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: 81 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سال جاری منهدم شدند که 16 مورد از این باندها در عملیات های فرا استانی زمین گیر شدند و در این حوزه شاهد افزایش 167 درصدی انجام عملیات های فرا استانی هستیم.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: هفت هزار و 667 طرح برای پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر با محوریت جمع آوری و دستگیری خرده فروشان در سال جاری به مرحله اجرا درآمده است.

وی همچنین گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال نظارت بر بازار افزایش می یابد و تاکنون 19 فرد که اقدام به احتکار کالا کرده بودند شناسایی و طبق قانون با آنها برخورد شد.

این مقام ارشد انتظامی استان تاکید کرد: همچنین به منظور ساماندهی افرادی که اقدام به اجاره دادن سوئیت و منازل خود در ایام عید می کنند طرح هایی در دست اجرا است و صلاحیت این افراد توسط پلیس بررسی می شود.

فرمانده انتظامی استان همدان در خاتمه بیان داشت: عوامل پلیس آگاهی همدان از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به شناسایی و دستگیری اعضای 33 باند مهم سرقت خودرو، منزل و مغازه شده اند و 122 سارق حرفه ای نیز که به صورت باندی و موردی فعالیت داشتند امسال توسط پلیس دستگیر شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز