رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد:

انهدام ۳۰ كارگاه تولید شیشه خانگی از ابتدای سال/ كنترل شدید فرودگاه‌های كشور

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۲:۳۸:۴۴
کد خبر: ۶۲۶۱۳
انهدام ۳۰ كارگاه تولید شیشه خانگی از ابتدای سال/ كنترل شدید فرودگاه‌های كشور
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از انهدام 30 كارگاه تولید شیشه خانگی در كشور از ابتدای امسال تاكنون خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، حمیدرضا حسین آبادی دیروز در حاشیه دیدار با رئیس پلیس قطر  گفت: از ابتدای امسال تا امروز پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در سراسر كشور موفق به كشف بیش از 112 تن انواع مواد مخدرشد كه از این میزان 87 تن تریاك، 6 تن هروئین، بیش از 15 تن حشیش، 1 تن و 400 كیلو گرم مرفین و مابقی سایر مواد مخدر می باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، افزود: همچنین طی این مدت بیش از 75 هزار نفر در خصوس تهیه، توزیع، خرید و تولید مواد مخدر در سراسر كشور دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی تصریح كرد: پلیس امسال موفق شد، بیش از 40 تن انواع مواد مخدر را در استان سیستان و بلوچستان كشف كه در مقایسه با مدت مشابه بیش از 90 درصد میزان كشفیات در این استان افزایش یافته كه حاكی از تحرك و موفقیت پلیس در مرزها و این استان می باشد.

حسین آبادی، خاطرنشان كرد: اقدام دیگری كه امسال پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا انجام داد، تقویت ایستگاه های ایست و بازرسی در استان های شرقی مانند خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد، اصفهان و كرمان بود كه كشفیات بسیار خوبی نیز در این استان ها بدست آمد.

وی با اشاره به افزایش دو برابری تعداد سگ های موادیاب پلیس، یادآور شد: امسال به دنبال تقویت سگ های موادیاب برای تمامی استان های كشور هستیم، همچنین در تمامی مرزهای كشور از جمله فرودگاه، راه آهن و مرزهای ورودی و خروجی، سگ های مواد یاب مستقر و بار مسافران نیز توسط این سگ ها، كنترل می شوند. 

وی افزود: با نصب بادی اسكنر، سگ مواد یاب و اقدامات اطلاعاتی پلیس، كنترل كامل بر فرودگاه های كشور وجود دارد كه منجر شده تا قاچاق شیشه از این مبادی به حداقل ممكن برسد.

این مقام انتظامی از كشف بیش از 4 كیلو 700 گرم انواع مواد مخدر امسال از مسافران توسط پلیس فرودگاه خبر داد و افزود: امسال حتی یك نفر از زائران به اتهام حمل مواد مخدر در كشور عربستان دستگیر نشد كه حاصل تلاش شبانه روزی همكاران ما در فرودگاه های كشور است.


وی یادآور شد: با نصب بادی اسكنر، سگ مواد یاب و اقدامات اطلاعاتی پلیس، كنترل كامل بر فرودگاه های كشور وجود دارد كه منجر شده تا قاچاق شیشه از فرودگاه های كشور به حداقل ممكن برسد.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، یادآور شد: در حوزه مواد مخدر صنعتی، متاسفانه امسال شاهد افزایش كشفیات هستیم و تا كنون بیش از 566 كیلو شیشه و بیش از 3 میلیون انواع قرص های روانگردان از ابتدای امسال تا كنون كشف شده است.


سردار حسین آبادی از كشف و انهدام 30 كارگاه تولید شیشه خانگی از ابتدای امسال توسط پلیس خبر داد و افزود: همكاری خوبی با كشورهای همسایه به خصوص آسیای جنوب شرقی داشتیم كه منجر به شناسایی قاچاقچیان بسیاری در منطقه شده است.


وی یادآور شد: بعد از اصلاح قانون و تشدید مجازات برای تولید و توزیع كنندگان شیشه، تعدادی از عوامل اصلی قاچاق و تولید كننده شیشه در كشور دستگیر شدند كه مراحل نهایی رسیدگی به پرونده متهمان در قوه قضائیه در حال اجرا است كه امیدواریم هرچه زودتر به مجازات خود برسند.


به گفته این مقام انتظامی، متاسفانه در حوزه مواد مخدر صنعتی طی امسال ، با افزایش تعداد دستگیری مواجه هستیم به طوریكه از ابتدای امسال تا كنون بیش از 9 هزار و 500 نفر به اتهام خرید، تولید، توزیع و ترانزیت شیشه در سراسر كشور دستگیر شدند.

حسین آبادی با اعلام اینكه پلیس كشورهای آسیای جنوب شرقی به شدت نسبت به اتباع ایرانی حساس هستند، تصریح كرد: در ابتدای امسال دو خواهر ایرانی با این تفكر كه زنان مورد بازرسی قرار نمی گیرند در مالزی به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر و به حبس ابد محكوم شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به هموطنان هشدار داد كه فریب قاچاقچیان را نخورند و افزود: اخیرا چند نفر از اتباع ایرانی در مسیر فرودگاه استان اربیل عراق كه به كشورهای آسیای جنوب شرقی می رفتند به اتهام حمل مواد در كشور مالزی و اندونزدی دستگیر شدند كه قطعا این مسیر، راه جدیدی است كه قاچاقیان برای خروج مواد مخدر یافته اند.

وی ترفند جدید قاچاقچیان را ارجاع بارشان به مسافران دانست و در این خصوص به خبرنگاران توضیح داد: اخیرا مشاهده شده كه در فرودگاه، افرادی با مراجعه به مسافران، به این بهانه كه بار اضافی دارند، از مسافران می خواهند تا یكی از چمدان های آنان را با خود ببرند كه متاسفانه برخی فریب این افراد را خورده و ناخواسته اقدام به حمل مواد مخدر می كنند كه منجر به دستگیری آنان در ایست و بازرسی پلیس شده است.

نظر شما