در پلیس راه آهن تهران:

كشف ۲ مجسمه زیرخاكی به قدمت سه هزار و دویست سال

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۹:۳۹:۱۱
کد خبر: ۶۳۱۳۷
كشف ۲ مجسمه زیرخاكی به قدمت سه هزار و دویست سال
فرمانده پلیس راه آهن کشور از كشف 2 عدد مجسمه زیر خاكی با قدمت سه هزار و دویست ساله در ایستگاه راه آهن تهران خبر داد .

 به گزارش سرویس اجتماعی برنا، سردار "رحمت اللهی"  درتشریح این خبر اظهارداشت: یكی از ماموران ایست و بازرسی پلیس راه آهن حین بازدید وسایل همراه مسافران از طریق دستگاه ایکس ری به محتویات داخل كیف دستی یكی از مسافران مشكوك و در بازرسی از آن دو عدد مجسمه شبیه زیر خاكی یكی بصورت پیكره نیم تنه انسان و دیگری انسان ایستاده بدون پا کشف کرد.

فرمانده پلیس راه آهن ادامه داد: مسافر مزبور با مشاهده کشف اشیای عتیقه با ایجاد سر و صدا و تهدید مأموران مبنی بر شکایت از آنها از طریق 197 قصد رد گم کردن را داشت اما مامور پلیس با ظن اینکه اشیای مزبور عتیقه است، وی را به اداره آگاهی پلیس راه آهن معرفی کرد.

سردار رحمت اللهی ادامه داد: مسافر مزبور در تحقیقات اولیه پلیسی اقرار كرد مجسمه ها را بدلیل شباهت به زیر خاكی بودن آنها از شخصی ناشناس در میدان انقلاب به مبلغ ده هزار تومان خریداری و هیچگونه سابقه كیفری ندارم .

این مقام انتظامی با تصریح این مطلب كه با عنایت به احتمال قدیمی بودن مجسمه ها مراتب به عرض مقام قضایی رسید، گفت : بنا به دستور مقام قضایی استعلام از اداره میراث فرهنگی جهت تشخیص قدمت مجسمه ها صادر و اموال مكشوفه به اداره مربوطه ارسال شد.

فرمانده پلیس راه آهن با بیان اینکه برابر ماده 562 قانونی مجازات اسلامی خرید یا فروش اشیای عتیقه و یا حفاری جهت استحصال ممنوع می باشد، ادامه داد: برابر نظریه كتبی كارشناسان مجسمه های مزبور جزء الهه های مورد پرستش عیلامیان بوده و در حوالی تپه های باستانی خوزستان یافت می شود و قدمت آن بالغ بر سه هزار سال می باشد.

سردار رحمت اللهی در پایان گفت : جوابیه میراث فرهنگی به نظر مقام قضایی رسیده و پرونده مربوطه تحت رسیدگی می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز