فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی خبرداد

افزایش ۷۵ درصدی کشفیات مواد مخدر

۱۳۹۰/۰۵/۱۲ - ۱۶:۰۵:۵۰
کد خبر: ۶۸۰۳۱
افزایش ۷۵ درصدی کشفیات مواد مخدر
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از کشف 18 تن انواع مواد مخدر طی چهار ماهه امسال خبر داد و گفت:کشفیات سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 75 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، سردار حسین ذوالفقاری با اشاره به تشدید اقدامات کنترلی و انسداد مرزهای خراسان رضوی ورود مواد مخدر به کشور از این استان کاهش چشمگیر داشته است،افزود:قاچاقچیان در گذشته به راحتی از مرزهای این استان اقدام به ترانزیت مواد مخدر به داخل کشورمان می کردند.

وی با بیان اینکه به لطف خدا و تلاش دستگاه های امنیتی ، نظامی و انتظامی در مرزهای كشور و مرزهای شرقی امنیت رو به بهبود است،تصریح کرد:در استان سیستان و بلوچستان كه در گذشته با خروج انبوهی از سوخت مواجه بودیم اكنون خوشبختانه با كاهش زیادی در این زمینه روبه رو هستیم.

سردار ذوالفقاری به افزایش كشفیات مواد مخدر طی دو سال گذشته در شهرستان زابل اشاره کرد و گفت:با ایجاد برجك ها و افزایش یگان های تكاوری توان بالایی را برای مقابله با سواداگران مرگ در این منطقه بكار گرفته ایم.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: با توجه به اجرای طرح انسداد مرز، قاچاقچیان سعی بر این دارند تا از طریق آب و مرزهای آبی به نیات پلید خود دست یابند اما در مقابل با تقویت واحد های دریابانی و ایجاد یگان های تكاوری دریایی و بهره گیری از امكانات راداری و اطلاعاتی در دستور كار قرار گرفته است كه تا قبل از پایان سال جاری تحول قابل توجهی در این حوزه خواهیم داشت.

وی به افزایش 75 درصدی كشفیات مواد مخدر طی 4 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اشاره و تصریح كرد: در چهار ماهه امسال، 18 تن انواع مواد مخدر كه عمدتا در سیستان و بلوچستان بود توسط مرزبانان کشف و ضبط شده است.

سردار ذوالفقاری به افزایش 144 درصدی كشف سلاح و 81 درصدی دستگیری اشرار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اشاره و اظهار داشت:با اقدامات و تلاش شبانه روز مرزبانان كشورمان امسال با كاهش 12 درصدی سوخت و 40 درصدی تجهیزات ماهواره ای نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مواجه بوده ایم.

به گفته فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ورود اتباع افغان و بنگال و پاكستانی از كشور تركیه به داخل خاك كشورمان كه بدون هماهنگی است یكی از معضلات مرزی در استان آذربایجان غربی به شمار می رود كه در حال رسیدگی است.

سردار ذوالفقاری ، ادامه طرح انسداد مرز با پایش هوایی، استفاده از تجهیزات نوین الكترونیكی و اپتیكی ، افزایش نیروها در استان های پر تهدید، ساخت برجك و پاسگاه در یگان هایی كه مصوب شده ، افزایش شناورها و تجهیزات و به كارگیری تكاوران دریایی و تقویت واحدهای اطلاعات را از جمله برنامه های در دست اجرای سال 90 برشمرد.


نظر شما