۲۵۲ هزار و ۴۹۰ نمره منفی برای رانندگان متخلف تهرانی

۱۳۹۰/۰۶/۱۶ - ۱۴:۴۵:۲۴
کد خبر: ۷۵۱۲۸
۲۵۲ هزار و ۴۹۰ نمره منفی برای رانندگان متخلف تهرانی
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: از ابتدای اجرای قانون جدید از دهم اردیبهشت امسال تا 31مرداد، 252هزار و 490نمره منفی به رانندگان متخلف تهرانی تعلق گرفته است.
به گزارش سرویس اجتماعی برنا، سردار سرتیپ رحیمی با بیان این مطلب افزود: در این مدت، بیش از 55 هزار و 853 راننده اعمال قانون شدند.

وی گفت: در پنج ماه نخست امسال، 25 هزار و 384 فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی روی داد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 33 هزار و 642 فقره بود، 43 درصد کاهش داشت.

سردار رحیمی تصریح کرد: در این مدت، تصادفات فوتی و جرحی به غیر از خسارتی، 14 درصد کاهش داشت.

وی گفت: در این مدت، مجموع این گونه تصادفات 9 هزار و 197 فقره بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 1500 فقره کاهش داشته است.

سردار رحیمی، ساماندهی موتورسیکلت سواران را یکی از اقدامات راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بیان کرد و افزود: با توجه به بحث هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت بنزین و متعاقب آن افزایش گرایش به موتورسیکلت، در پنج ماه ابتدای امسال مجموع تصادفات موتورسیکلت ها 18 درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همچنین با توجه به کنترل گذرگاه های عابران پیاده و کانالیزه کردن آن، مجموع تصادفات عابران در این مدت هشت درصد کاهش داشته است.

سردار رحیمی به زمان وقوع تصادفات اشاره کرد و افزود: 77 درصد تصادفات در ساعات روز، 20 و نیم درصد در ساعات شب و دو و یک دهم درصد در زمان طلوع و غروب آفتاب روی داده است.

وی بیشترین فراوانی تصادفات در تهران را در ساعت های 16 تا 20 با 27،3 درصد بیان کرد و گفت: بیشترین فراوانی تصادفات در تهران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با 30 و نیم درصد بوده است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بیشترین رانندگان مقصر در تصادفات، در گروه سنی 26 تا 35 سال قرار دارند.

سردار رحیمی با بیان اینکه 88 درصد رانندگان مقصر در تصادفات مرد و 12 درصد زن هستند، گفت: تعداد رانندگان مرد به مراتب بیشتر از زنان است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز