قاتل خاموش در کمین شهروندان تهرانی

مرگ و مسمومیت ۵۵۴ شهروند به علت گاز گرفتگی

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۴:۵۰:۰۰
کد خبر: ۸۰۸۲
مرگ و مسمومیت ۵۵۴ شهروند به علت گاز گرفتگی
معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی گفت: طی 3سال گذشته 554 شهروند براثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده و یا مسموم شدند.

داوود براتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا با بیان این مطلب افزود: در سال 86 این سازمان 202عملیات براثر گازگرفتگی انجام داد و در نتیجه 237 نفر مسموم و یا جان خود را از دست دادند. این در حالی است که در سال 87 نیز 164 حادثه گازگرفتگی به اطلاع آتش نشان ها رسید که براثر آن 160شهروند مسموم و یا کشته شدند.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز به علت سردی هوا شاهد افزایش چشم گیر حوادث گازگرفتگی و بروز 217 حادثه بودیم که براثر آن 157شهروندان مسموم و یا جان خود را از دست دادند.امسال نیز آمار تاکنون همانند سال گذشته است.

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی با انتقاد از بی کیفیت بودن محصولات گرمایشی گفت: اگر وسایل گرمایشی ایمنی لازم را داشته باشد میزان حوادث و تلفات کاهش می یابد.درحوادث گازگرفتگی سه عامل سیستم گرمایشی، محیط و مصرف کننده تاثیر گذار هستند.متاسفانه تنها به آموزش و فرهنگسازی شهروندان توجه کرده ایم و آن را دراین سالها رویکرد خود قرار داده ایم . اگرچه باید بدانیم در 2بخش دیگر با ضعف روبرو هستیم.

براتی تصریح کرد: متاسفانه برخی از وسایل گازسوز در شرایط پرخطر کار می کنند و قطع کننده های جریان در آنها وجود ندارد.باید کیفیت وسایل گازسوز را بالا ببریم تا در شرایط بحرانی استفاده از آنها باعث بروز مشکل نشود.

وی اظهار داشت: برخی از خانه ها تهویه مناسب و لوله کشی استاندارد ندارد که همین امر باعث بروز حوادث می شود. شهروندان باید بدانند که از لوله های استاندارد استفاده کنند و هیچ گاه آنها را به صورت مارپیچ مورد استفاده قرار ندهند.ضمن اینکه لوله های خرطومی آلومینیومی به هیچ وجه استاندارد نیست و استفاده از آنها توصیه نمی شود. بهتر است شهروندان از دودکش هایی که به شکل H هستند استفاده کنند.متاسفانه طی سالیان نزدیک هزاران نفر به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی از معرفی محصولات نا ایمن خبر داد و افزود: به زودی نتایج بررسی تاثیر وسیله گازسوز در گازگرفتگی را اعلام خواهیم کرد. به شهروندان هشدار می دهیم که قاتل خاموش با سرد شدن هوا در کمین آنها است.

براتی در پایان خواستار عایق بندی روکش دودکش در نمای ساختمان شد و تصریح کرد: دودکش ساختمان باید یک متر از فضای خروجی بالاتر باشد. همچنین مردم می توانندبا مراجعه سایت 125 طریقه نصب صحیح دود کش و وسایل گاز سوز را فرا بگیرند.








نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز