دوستدار محیط زیست از نجات جغد بزرگ خبر داد:

علی یاری: به محیط زیست زخم خورده توجه کنید/جغد بزرگ را به زیستگاهش برگرداندم

۱۳۹۳/۰۴/۲۸ - ۱۴:۳۹:۴۶
کد خبر: ۲۰۴۵۴۷
علی یاری: به محیط زیست زخم خورده توجه کنید/جغد بزرگ را به زیستگاهش برگرداندم
پرنده را به خانه آوردم و پس از تحقیق برای شناسایی گونه، پی بردم اسم این پرنده جغد بزرگ است که یکی از گونه های کم یاب و در معرض خطر می باشد.

مدت 20 سال است که در دامنه طبیعت و محیط زیست فعالیت می کند وی همواره عاشق طبیعت و حیوانان بوده است. در دوران کودکی به دلیل شکارچی بودن پدر و نزدیکان، وی هم به شکار علاقه ی زیادی داشته ولی امروز وی یکی از حافظان محیط زیست است.

" علی یاری" دوستدار محیط زیست آبدانان، در گفتگو با خبرنگار سرویس محیط زیست خبرگزاری برنا می گوید: در منطقه "هله سم" در مسیر جاده آبدانان به دره شهر میان دامنه کبیر کوه در حال قدم زدن بودم که ناگهان با پرنده ای که بی حال به گوشه ی از کوه افتاده بود مواجهه شدم.
 
وی در ادامه می افزاید: پرنده را به خانه آوردم و پس از تحقیق برای شناسایی گونه این پرنده، فهمیدم این پرنده جغد بزرگ است.این پرنده یکی از گونه های کمیاب و در معرض خطر است. با گذشت چند روز، حال پرنده تغییری نکرد و میلی به غذا خوردن نشان نمی داد.

این دوستدار محیط زیست ادامه می دهد: وقتی که بیشتر کنجکاوی کردم، چیزی سیاه رنگ، میان نوک و زبان پرنده دیدم. با وسایل بهداشتی آن را بیرون کشیدم و متوجه شدم یک زالوست که به اندازه ای نزدیک به 3 سانتیمتر بزرگ شده و پرنده را ضعیف و ناتوان کرده است.

یاری می گوید: به پرنده غذای مناسب دادم تا اینکه به حال طبیعی خود برگشت و سلامتی‌اش را به دست آورد. چون که آبدانان شهرستان کوچکی است و مردم همدیگر را می شناسند، خبر نگهداری از این پرنده همه جا پیچید. ولی خب منتظر بودیم که به گوش مسئولان برسد که نرسید. 

وی تاکید کرد: بارها و بارها سودجویان با من تماس گرفتند و تا مبلغ 2 میلیون تومان بابت خرید پرنده پیشنهاد دادند اما چون محیط زیست را جزیی از وجود خود می دانم، حاضر به چنین کاری نشدم.

این دوستدار محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: پس از 20 روز که پرنده بهبودی کاملش را به دست آورده بود، به دلیل اینکه نکند خوی وحشی‌گری اش را از دست بدهد، پرنده را به منطقه ای که پیدا کرده بودم، بازگرداندم تا پرواز زیبایش را در طبیعت مشاهده کنم. خواهش بنده از تمامی مردم و مسئولان این است که توجه بیشتری به طبیعت و حیات وحش زخم خورده داشته باشند.

نظر شما