بی توجهی کار دست سازمان هواپیمایی کشور داد؛

مطالبه گزارش سقوط ایران ۱۴۰ در صحن علنی مجلس

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۱۴:۴۸:۲۷
کد خبر: ۲۳۰۸۵۶
مطالبه گزارش سقوط ایران ۱۴۰ در صحن علنی مجلس
جمعی از نمایندگان مجلس خواستار گزارش سقوط هواپیما ایران 140 از سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی شدند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا،بی نتیجه ماندن پرونده سقوط هواپیمای ایران 140 در کمیسیون عمران از یک سو و بی توجهی سازمان هواپیمایی کشور و وزارت راه و شهرسازی به سرنوشت این پرونده، جمعی از نمایندگان را بر آن داشت تا از سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی بخواهند گزارش سقوط هواپیما را به صحن علنی ارائه کنند. 

پیش از این قرار بود این گزارش به کمیسیون عمران ارائه شود، اما با گذشت بیش از دو ماه از سقوط این هواپیما هنوز گزارشی به کمیسیون عمران ارائه نشده است.

مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون عمران مجلس درباره سرنوشت گزارش سقوط هواپیمای ایران 140 گفت: هنوز هیچ گزارشی از سوی وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور به کمیسیون عمران نیامده است. درحالی که قرار بود این گزارش چند هفته پیش برای بررسی به نمایندگان عضو کمیسیون عمران داده شود.

او تاکید کرد: به این دلیل از طریق کمیسیون اقدامی صورت نگرفت، چند نفر از نمایندگان درخواست کرده اند این گزارش به صحن علنی مجلس ارائه شود. بر اساس ماده 49 آیین نامه داخلی مجلس 10 نفر از نمایندگان می‌توانند خودشان راسا این گزارش را از طریق صحن علنی مجلس مطالبه کنند.

چند هفته پیش علیرضا جهانگیری رئیس سازمان هواپیمایی کشور درباره علل سقوط هواپیمای ایران 140 گفته بود که «3 ثانیه پیش از پرواز آنتونوف 140 از فرودگاه مهرآباد موتور این هواپیما از کار افتاد و حتی اطلاع‌رسانی برخی نرم‌افزارهای داخل هواپیما دیرتر از زمان موعد فعال شد، لذا در این میان خلبان ایران 140 متوجه این تغییرات نشده و هواپیما بلافاصله پس از برخاستن سقوط می‌کند».

اما این اظهارات پیش از ارائه گزارش کارشناسی به کمیسیون عمران مطرح شده بود و انتقاد رئیس کمیسیون عمران را به همراه داشت. بر همین اساس سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران گفت: این اظهارات ناقص است و طرح آنها جای گلایه دارد. اما بر اساس این اظهارات خود سازمان هواپیمایی کشور مقصر سقوط هواپیمای ایران 140 است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز