فرشچی:

مناطق آزاد سازمان حفاظت محیط زیست را در تصمیم گیری های کلان خود سهیم کنند

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۲:۴۹:۰۲
کد خبر: ۲۳۸۴۶۳
مناطق آزاد سازمان حفاظت محیط زیست را در تصمیم گیری های کلان خود سهیم کنند
باید مناطق آزاد سازمان محیط زیست را در تصمیم گیری های کلان خود سهیم کنند تا شاهد آن نباشیم که برخی از طرح ها برای سلامت محیط زیست مضر ارزیابی شود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:باید مناطق آزاد سازمان محیط زیست را در تصمیم گیری های کلان خود سهیم کنند تا شاهد آن نباشیم که برخی از طرح ها برای سلامت محیط زیست مضر ارزیابی شود.

به گزارش سرویس محیط زیست و میراث فرهنگی خبرگزاری برنا و به نقل از پام، نخستین شورای راهبردی فرهنگ دریاسالاری با حضور نمایندگان سازمان‌های مناطق آزاد و سازمان حفاظت محیط زیست در شهرستان چابهار برگزار شد.

پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین شورای راهبردی فرهنگ دریاسالاری مناطق آزاد کشور در چابهار اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی حیطه دریایی ایران، محیط زیست دریایی و مسئله دریا به دلایل مختلف اهمیت ویژه‏‎ای برای سازمان حفاظت محیط زیست دارد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اهمیت سواحل برای رشد و توسعه ایران اسلامی بسیار حائز اهمیت و استراتژیک است و اگر نگاه توسعه به دریا و سواحل با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صحیح نباشد، آسیب‌های غیرقابل جبران را به همراه خواهد داشت.

این مسئول با تاکید بر اهمیت افزایش تعاملات و همکاری‌های بین‌دستگاهی به ویژه با دستگاه‌های مرتبط با دریاها و مدیریت سواحل، گفت: باید مناطق آزاد سازمان محیط زیست را در تصمیم‌گیری‌های کلان خود سهیم کنند تا شاهد آن نباشیم که برخی از طرح‌ها برای سلامت محیط زیست مضر ارزیابی شود و این مهم سبب عقب‌رفت ما در ابعاد محیط زیست شده است.

وی انتقال تجارب و اطلاعات و همکاری‌های فرابخشی را یکی از مهم‌ترین راهکارهای موفقیت برشمرد و تصریح کرد: در کنار همه این برنامه‌ریزی‌ها، تقویت روحیه همکاری می‌تواند بسیاری از فرصت‌های ساکن فعلی را به فرصت‌های طلایی در راستای توسعه همه جانبه مبدل سازد.

وی گفت: خلیج‌فارس پهنه آبی ارزشمندی است که مورد توجه دنیا قرار دارد از این رو یک ثروت ارزشمند برای ایران و ایرانیان است و حفظ محیط زیست آن از برنامه‌های اصلی سازمان محیط زیست است

نظر شما