گرنت ایده‌های برتر دانشجویی در حوزه سلول‌های بنیادی ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۳:۳۲:۰۲
کد خبر: ۲۶۴۸۳۱
گرنت ایده‌های برتر دانشجویی در حوزه سلول‌های بنیادی ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی از افزایش 50 درصدی گرنت ایده های برتر سمینار ایده پردازی دانشجویی در حوزه سلول های بنیادی خبر داد.

به گزارش گروه علمی فناوری برنا، چهارمین سمینار دانشجویی ایده پردازی در محل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی با حضور دکتر محمد واسعی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اساتید و محققان برتر حوزه سلول های بنیادی و با شرکت دانشجویان منتخب در حوزه ایده های دانشجویی در زمینه سلول های بنیادی برگزار شد. 

واسعی در این سمینار با اشاره به تاریخچه کوتاهی از سمینار ایده پردازی دانشجویی، گفت: چهار سال پیش ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی با هدف ارائه گرنت به دانشجویانی که مقالات و تحقیقات خود را در حوزه طب بازساختی و مهندسی بافت انتخاب می کنند سمینار ایده پردازی را طراحی کرد و امسال نیز چهارمین دوره آن برگزار شد.

وی افزود: سمینار امسال با سه سال گذشته یک تفاوت داشت و آن هم اینکه امسال علاوه بر شناسایی ایده های نوین در حوزه سلول های بنیادی به پایان نامه های برتر و محققین جوان در زمینه تولید علم نیز جوایزی اهدا شد.

واسعی، با اشاره به اینکه گرنت های اهدایی به ایده های برتر سال آینده افزایش خواهد یافت، بیان کرد: گرنت هایی که به طرح های برتر ارائه می شود 15 میلیون تومان است که تلاش می کنیم از سال آینده این رقم را 50 درصد افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش رقم گرنت ها به این دلیل است که هزینه های پژوهشی گران تر شده و دانشجویان برای انجام طرح های تحقیقاتی خود به پول بیشتری نیاز دارند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی با اشاره به اینکه از سال آینده سمینار قوی تری برگزار خواهد شد، گفت: از سال آینده قصد داریم سمینار ایده پردازی دانشجویی را با دید تجاری سازی برگزار کنیم به این معنی که ایده ها و طرح های برگزیده را به شرکت های دانش بنیان پیوند بزنیم تا زمینه اجرایی شدن آنها را برای دانشجویان فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و مسوولان کشوری بر اجرای اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی، ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی نیز قصد دارد برای اجرای کردن این محور، از دانش آموزان و دانشجویان استفاده کند و با آشنا کردن این قشر با سلول های بنیادی زمینه استقلال این علم را در کشور فراهم کند.

واسعی همچنین بیان کرد؛ دانش آموزان و دانشجویان باید در کنار تولید علم به تولید فناوری، مواد مصرفی و تکنولوژی هم بپردازند تا در علوم با تکنولوژی بالا به موفقیت برسیم.
 
بنابراین گزارش، در پایان این سمینار مالکان 24 طرح برگزیده در دو مرحله ارائه شفاهی طرح خود و مصاحبه همزمان توسط داوران حاضر در سمینار به رقابت پرداختند تا از بین آنها 10 رتبه برتر انتخاب شوند و 5 نفر نیز گرنت دریافت کنند بر همین اساس دانشجویان برتری که ایده های آنها در داوری های اولیه انتخاب شده بود گزارشی کوتاه از طرح و ایده خود ارائه کردند و مورد داوری دکتر خجسته ، دبیر سمینار و دکتر آی، دکتر نیک نژاد، دکتر شکرگزار ، دکتر مولا ، دکتر صمدی ، دکتر سلیمانی و دکتر عارفیان از اساتید برجسته حوزه سلول های بنیادی قرار گرفتند تا در نهایت طرح های منتخب و برگزیده اعلام شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز