کودک آزاری در یکی از مهدکودک‌های اردبیل؛

غذا خوردن با اعمال شاقه/ کودکان در مهدکودک ستایش سیلی نوش جان می‌کنند + فیلم

۱۳۹۳/۰۴/۲۱ - ۱۹:۴۵:۲۷
کد خبر: ۲۰۲۹۹۰
غذا خوردن با اعمال شاقه/ کودکان در مهدکودک ستایش سیلی نوش جان می‌کنند + فیلم
ساعت 12 ظهر همان روز بلافاصله اکیپ های کارشناسی به مهد کودک ستایش اعزام شدند و مدیر مهد به همراه مربی و خدمه مهد دعوت شده و از آنها توضیحاتی در این زمینه خواسته شده است

صبح روز پانزدهم تیر ماه حوالی ساعت 11 پدر یکی از کودکان حاضر در مهد ستایش اردبیل با مراجعه به بهزیستی فیلمی را به معرض نمایش گذاشت که در این فیلم می توانستند شاهد عمل قبیح و ناشایست کودک آزاری توسط خدمه مهد باشند.

به گزارش سرویس آسیب های اجتماعی خبرگزاری برنا، گاه از این خدمه به عنوان مربی یاد می شد اما به معنای واقعی خدمه این مهد اقدام به کودک آزاری کرده و فیلم برداشت شده نیز توسط یکی از مربیان انجام شده است.

ساعت 12 ظهر همان روز بلافاصله اکیپ های کارشناسی به مهد کودک ستایش اعزام شدند و مدیر مهد به همراه مربی و خدمه مهد دعوت و از آنها توضیحاتی در این زمینه خواسته شد که این موضوع در قالب کار گروه های بررسی جزو اولویت های کاری سازمان بهزیستی قرار گرفت و بلافاصله موضوع به صورت کتبی به ریاست سازمان و مسئولان استانی اعلام شد و خواستار تعیین تکلیف در این زمینه شدند.

با تشکیل جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون صدور مجوز و پروانه برای این مهد روز دوشنبه 16 تیر ماه دستور تعطیلی مهد صادر شد و خاطیان این امر به مراجع قضایی با همکاری دادستان تحویل داده شده تا در شعبه 4 اردبیل به این تخلف رسیدگی شود که خواسته ما برخورد جدی با خاطیان این پرونده است. 

علاوه بر اینکه شاکی این پرونده سازمان بهزیستی است، از سوی خانواده های کودکان حاضر در مهد کودک نیز شکایتی انجام شده و رسیدگی در این زمینه در اولویت مراجع قضایی است.

تمام مدارک و مستندات در این زمینه ارائه شد. به طوری که تا بهمن ماه سال 92 ما بیش از پنج مورد بازدید از این مهد انجام شده بود که در 271 مهد کودک شهری این رقم بازدید از مهدها بی سابقه بوده است. 

در کمتر از 24 ساعت در این زمینه تصمیم گیری شد و سازمان بهزیستی اقدام به بسته شدن این مهد کودک کرد.

اما... 

مجلسی ها چه می گویند؟

علیرضا منظری توکلی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار آسیب های اجتماعی خبرگزاری برنا در رابطه با این موضوع اظهار کرد: عدم نظارت جدی در مهد کودک را چندین بار گله‌مند بودیم این اتفاق آغازگر یک نظارت جدی‌تر در مسائل مهدکودک و بهداشت مهد خواهد بود.

منظری توکلی با اشاره به اینکه گرفتاری کنونی جامعه، عدم نظارت دقیق در مهدکودکهاست تصریح کرد: این مکان محل نگهداری فرزندان ماست که باید به اخلاق و تربیت آنها بیشتر توجه شود نه اینکه صرفا محلی برای ماندن آنها باشد.

این نماینده مجلس افزود: در حکومت رسول اکرم(ص) بچه‌های شهدا و کسانی‌ که از خانواده‌های محروم بودند را به کانون خانواده می‌سپردند. تربیت در خانواده از لحاظ عاطفی، روانی و یادگیری آداب موثرتر است. 

منظری توکلی در پایان گفت: مهدکودکی که در آن کودک آزاری صورت گرفته خصوصی بوده است و زیر نظر بهزیستی است که باید مربیان به لحاظ تربیتی و روانی سنجیده شود. امیدوارم با نظارت دقیق تر شاهد این صحنه های ناهنجار نباشیم.



فیلم این کودک آزاری را اینجا مشاهده کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز