استاد دانشگاه در گفت‌وگو با برنا تاکید کرد

مهریه بالا مخرب‌ترین ابزار در ازدواج است

۱۳۹۰/۰۶/۱۶ - ۱۵:۳۵:۴۷
کد خبر: ۷۵۰۹۱
مهریه بالا مخرب‌ترین ابزار در ازدواج است
آسیب شناس و استاد دانشگاه گفت: مهریه بالا یکی از مخرب‌ترین ابزاری است که در ازدواج مورد استفاده قرار می‌گیرد.
منصور بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا با بیان اینکه مهریه بالا یکی از مخرب‌ترین ابزاری است که در ازدواج مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار داشت: مهریه سنت قابل احترامی است، اما مانند خیلی از سنت های دیگر شکل آن تغییر کرده و مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: به طور مثال زمانیکه مرد مجبور باشد کلیه اش را بفروشد و مهریه همسرش را پرداخت کند، یا مهریه ابزاری باشد برای خانمی که به هر دلیلی نمی خواهد با همسرش زندگی کند، مهریه در این جامعه به معضلی تبدیل شده که خسارات جبران ناپذیری در پی دارد.

این آسیب شناس با اشاره به بالا رفتن میزان مهریه در سال‌های اخیر تصریح کرد: وقتی مهریه رقم غیر معقولی داشته باشد، ازدواج حکم معامله پیدا می کند. تصور مردم این است که بقای زندگی به میزان بالا بودن مهریه است، در صورتی که بقای زندگی بستگی به فرهنگ آن مرد و زن در خانواده دارد.

بهرامی با بیان برخی راهکارها در این راستا خاطرنشان کرد: چه اشکالی دارد مهریه ای درنظر گرفته نشود، اما زن حق طلاق بگیرد، یا به میزان جهیزیه ای که زن می آورد، مهریه را تعیین کنند و یا مرد ملکی را که می گیرد، همان ابتدا به نام همسرش کند که بحث مهریه مشکل ساز نباشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز