تاکید رییس انجمن مددکاری به جوانان در گفت‌وگو با برنا

لاغری با شیشه، شعار دروغین مافیای مواد مخدر است

۱۳۹۰/۰۸/۰۶ - ۱۴:۳۷:۴۹
کد خبر: ۸۳۶۴۳
لاغری با شیشه، شعار دروغین مافیای مواد مخدر است
موسوی چلک معتقد است که فروشندگان مواد مخدر در تبلیغات خود، جوانان را به بهانه کاهش وزن سریع نسبت به مصرف شیشه و دیگر مواد مخدر تشویق می‌کنند.
حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا، درباره مصرف شیشه توسط برخی افراد برای کاهش وزن اظهار داشت: با توجه به برخی از ویژگی‌های موجود در جامعه مثل حرکت به سمت چاقی به دلیل نوع غذاهای مصرفی و عدم تحرک، مردم برای کاهش وزن به دنبال راهکارهایی هستند.

وی با اشاره به تبلیغ گروه‌های پخش موادمخدر صنعتی در این زمینه تصریح کرد: این گروه‌ها در تبلیغات خود جوانان را به بهانه کاهش وزن سریع نسبت به مصرف این مواد تشویق می کنند و این امر را در ذهن مردم شکل داده اند.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران ادامه داد: یکی از مشکلاتی که بسیاری از ما دچار آن هستیم، این است که برای رسیدن به اهداف خود عجله می کنیم. بنابراین برخی جوانان از شیشه برای لاغری استفاده می کنند در حالی که از زیان‌های آن بی‌اطلاع هستند.

وی ادامه داد: از عوارض مصرف موادمخدر به وِیژه کریستال و شیشه می توان به بروز رفتارهای خشونت آمیز، اضطراب، بی‌خوابی همراه با کاهش وزن، افزایش فشار خون که می تواند منجر به سکته و مرگ شود، مشکلات تنفسی، بی اشتهایی، روان پریشی، اختلالات خلقی اشاره کرد.

موسوی چلک با بیان اینکه تبعات مصرف مواد مخدر صنعتی به مراتب بیشتر از تبعات چاقی است، خاطرنشان کرد: علت اصلی گرایش برخی از اشخاص به این مواد به منظور لاغری، نداشتن اطلاعات لازم از پیامدهای مخرب آن است و طبیعتأ عدم شناخت می تواند ما را به راحتی در دام بیندازد که از عوارض اصلی آن می توان به گسسته شدن کانون خانواده اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مصرف موادمخدر صنعتی عوارض جبران‌ناپذیر زیادی دارد، تصریح کرد: مصرف این مواد می‌تواند موقعیت اجتماعی فرد و سلامت روحی و روانی او  را به خطر اندازد.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران بااشاره به برخی راهکارها برای پیشگیری از این مسأله گفت: بهتر است فرد برای کاهش وزن خود به پزشک متخصص مراجعه کند و عجله ای نداشته باشد.

وی در پایان تأکید کرد: مردم باید سطح اطلاع خود را در ارتباط با تغذیه بالا ببرند و قبل از چاق شدن پیشگیری کنند. 
نظر شما