نمایشگاه عکس «قابی برای آزادگی» در فرهنگسرای ملل برپا می‌شود

۱۳۹۱/۱۰/۲۶ - ۱۲:۴۳:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۳۶۷
نمایشگاه عکس «قابی برای آزادگی» در فرهنگسرای ملل برپا می‌شود
نمایشگاه «قابی برای آزادگی» با نمایش عکس دیده نشده‌ای از شهید سیدعلی‌اکبر ابوترابی؛ با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی فرهنگسرای ملل برپا می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، نمایشگاه «قابی برای آزادگی» روز 26 دی‌ماه با نمایش عکس دیده نشده‌ای از شهید سیدعلی‌اکبر ابوترابی، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران لشکری و کشوری در فرهنگسرای ملل برپا می‌شود.

این نمایشگاه به همت موسسه پیام آزادگان با هدف پاسداشت ایثار و مقاومت آزادگان سرافراز در دوران سخت اسارت برگزار می‌شود.

همچنین مرور خاطرات آزادگان، پرداختن به زندگی ایام پس از اسارت، فراهم کردن زمینه آشنایی جوانان و نسل امروز با بخشی از فرهنگ دوران دفاع مقدس از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

نمایشگاه «قابی برای آزادگی»، ساعت 16 روز سه‌شنبه 26 دی‌ماه افتتاح می‌شود و تا سوم بهمن‌ماه در فرهنگسرای ملل واقع در بزرگراه صدر، میدان پیروز، خیابان قیطریه، بوستان قیطریه میزبان علاقه‌مندان است.

حجت الاسلام و المسلمین شهید حاج سید علی اکبر ابوترابی در سال 1318 هجری شمسی در شهرستان قم متولد شد. در سال 42 به جریانات سیاسی وارد شد و در تظاهرات مردم قم در 15 خرداد حضوری فعال داشت و در هجوم عوامل حکومت پهلوی به مدرسه فیضیه مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

شهید ابوترابی در پی تبعید حضرت امام به نجف، به نجف مشرف شد و در محضر امام راحل (ره ) از درس خارج فقه و اصول معظم‌له بهره برد. در نجف اطلاعیه‌های امام را منتشر و پخش و به داخل ایران نیز منتقل می‌کرد. وی هنگام بازگشت به ایران در مرز خسروی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

پس از آزادی از زندان فصل جدیدی در فعالیت‌های سیاسی ایشان و به صورت عمیق تر شروع شد با شروع جنگ عراق علیه ایران، با لباس رزم در جبهه‌ها حاضر شد و در کنار شهید چمران به سازماندهی نیروهای مردمی پرداخت. وی شخصاص در ماموریت‌ها و عملیات نظامی حضور می‌یافت و در یکی از همین ماموریت‌ها به اسارت نیروهای عراقی درآمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز