جمعه نهم اسفند ماه نمایشگاه آبرنگ های هدا نجفی افتتاح می شود

زنان بی صورت در گالری شکوه

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۵:۳۳:۳۴
کد خبر: ۱۶۹۷۲۶
زنان بی صورت در گالری شکوه
او در این آثار فیگورهایی اززنان را به تصویر کشیده است که بیشتر آنها صورت ندارند، در واقع وی در نقاشی هایش بیشتر بر روی قسمت های خاصی از بدن چون دست متمرکز شده است.

گالری شکوه سال 1392 را با نمایش آبرنگ های هدا نجفی به پایان می رساند. این نمایشگاه که شامل تازه ترین آثار آبرنگ هدا نجفی است عصر جمعه نهم اسفند ماه در گالری شکوه گشایش می یابد.
نجفی در این نمایشگاه 17 اثر با ابعاد متفاوت از هم را در معرض دید عموم قرار می دهد. او در این آثار فیگورهایی اززنان را به تصویر کشیده است که بیشتر آنها صورت ندارند، در واقع وی در نقاشی هایش بیشتر بر روی قسمت های خاصی از بدن چون دست متمرکز شده است.
هنرمند در این آثار بیشتر از رنگ قهوه ای تیره و آبی فیروزه ای بهره گرفته است، از نظر وی خاک که رنگ قهوه ای تیره دارد عنصر مهمی در ایران محسوب می شود و نشانه ای از کویر است و رنگ فیروزه ای نمادی از زیورآلات سنتی ماست به همین دلیل این دو رنگ در آثارش جایگاه ویژه ای دارند.
نجفی برای هیچ یک از آثارش عنوانی در نظر نگرفته زیرا دوست دارد که مخاطبان بر اساس زاویه نگاه خاص خود به آثار نگاه و برداشت شخصی خودشان را نسبت به آثار داشته باشند.
هدا نجفی متولد 1355 است. او کارشناسی ارشد مدیریت محیط زیست از دانشگاه آزاد تهران دارد و درجه سه هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1392دریافت کرده است. نجفی تاکنون چهار نمایشگاه انفرادی در ایران ،آلمان و سریلانکا برپا کرده و در نمایشگاه های متعدد گروهی در ایران، ارمنستان، ایتالیا، ژاپن، عربستان و ترکیه شرکت داشته است.
آبرنگ های نجفی تا چهاردهم اسفندماه 92 بر روی دیوار گالری شكوه واقع در چهارراه فرمانیه، بلوار شهید اندرز گو ، خیابان سلیمی شمالی، كوچه امیر نوری، شماره 19 خواهد بود و علاقمندان می توانند هر روز از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن نمایند.

نظر شما