برنا گزارش می دهد:

رئیس انجمن نقاشان از سمپوزیوم نقاشی تهران بازدید کرد

۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۰۲:۳۷
کد خبر: ۱۷۱۶۵۷
رئیس انجمن نقاشان از سمپوزیوم نقاشی تهران بازدید کرد
رییس انجمن نقاشان ایران ضمن بازدید از سمپوزیوم نقاشی از تنوع و قوت آثار خلق شده اظهار رضایت کرد.

رییس انجمن نقاشان ایران ضمن بازدید از سمپوزیوم نقاشی از تنوع و قوت آثار خلق شده اظهار رضایت کرد.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، معصومه مظفری، رییس انجمن نقاشان ایران و یکی از اعضای هیات انتخاب این سمپوزیوم از کارگاه های این سمپوزیوم بازدید کرد.
او ضمن بازدید از آثار به گفت و گو با شرکت کنندگان پرداخت و در صحبت هایی که با سیدمحسن هاشمی، مدیر برگزاری سمپوزیوم انجام داد، اظهار خوشحالی کرد که آثار از تنوع برخوردار هستند.
او همچنین درباره نحوه انتخاب این 12 طرح به روابط عمومی سمپوزیوم گفت:«در صورت تداوم این برنامه، سال های بعد نتیجه خیلی بهتری خواهیم گرفت. تداوم در یک کار باعث می شود، ایرادهای آن رفع شود. ضمن اینکه هنرمندان انگیزه بیشتری در میان هنرمندان برای شرکت در چنین رویدادهایی به وجود می آید.»
او ادامه داد:«به نظرم باید اعضای هیات انتخاب در فراخوان معرفی می شدند تا کسانی که می خواهند در این سمپوزیوم شرکت کنند، بدانند چه کسانی به گزینش آثارشان می پردازند. همچنین اگر داوران از ابتدا در جریان کار بودند شاید حتی فراخوان بهتری منتشر می شد چون اندازه ای که برای اتودها در نظر گرفته شده بود، خیلی مشخص نمی کرد، اثر در صورت بزرگ شدن به چه شکل درخواهد آمد. همانطور که هنگام گزینش آثار، با خیلی از کارها این نگرانی را داشتیم. البته الان که کارها اجرا شده اند، خوشحال شدم چون دیدم طرح های اشتباه انتخاب نشده است.»
مظفری در مورد جزییات دیگر گزینش آثار گفت:«ما آثاری را که با موضوع آزادی به تصویر کشیده شده بودند، کمتر انتخاب کردیم چون خیلی کلیشه ای با آن برخورد شده بود مثلا 10 اثر داشتیم که در آنها قفس و پرنده نشان داده شده بود، به همین دلیل سعی کردیم از میان آنها بهترین را انتخاب کنیم اما به طراحی، ترکیب بندی و خلاقانه بودن آثار خیلی توجه کردیم.»
رییس انجمن نقاشان ایران ادامه داد:«از آنجا که دیگر همکارم آریا اقبال، گالری دار است سعی می کرد، بحث سلیقه را در انتخاب کارها دخیل نکند. من هم چون در انجمن هستم سعی کردم از هر دیدگاهی یک اثر انتخاب کنم مثلا با آنکه خود من در زمینه آبستره کار نمی کنم اما تعداد آثار آبستره زیاد بود و از میان آنها بهترین ها را انتخاب کردیم. ضمن اینکه برای من خیلی جالب بود چون در سال های اخیری که در چند نمایشگاه گروهی داور بودم کارهای آبستره خیلی کم شده بود.»
روز جمعه، 16 اسفند آیین اعطای جوایز شرکت کنندگان و گشایش نمایشگاه آثار خلق شده این سمپوزیوم همزمان با ولادت حضرت زینب (ص) در تالار فرخی یزدی برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز