همزمان با ایام دهه فجر؛

نمایشگاه خوشنویسی و منبت کاری ایرانی در روسیه افتتاح شد

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۱۳:۱۱:۰۴
کد خبر: ۲۶۰۴۶۳
نمایشگاه خوشنویسی و منبت کاری ایرانی در روسیه افتتاح شد
مراسم افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی و منبت هنرمندان ایرانی به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در مرکز ادبیات شرق کتابخانه ملی فدراسیون روسیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، شامگاه سه شنبه چهاردهم بهمن ماه 1393 مرکز ادبیات شرق کتابخانه ملی فدراسیون روسیه ( کتابخانه لنین سابق)، میزبان شمار زیادی از دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی بود که برای شرکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی و منبت هنرمندان ایرانی، مهدی طوسی و هادی روشن ضمیر، گردهم آمده بودند .

در ابتدای مراسم پروفسور ویکتور فیودوروف رئیس کتابخانه ملی فدراسیون روسیه، حضور این جمع علاقمند را در هوای سرد و برفی مسکو، نشانه ای از زمینه های گسترده علاقه موجود در جامعه روسیه به هنر و فرهنگ ایران، همسایه دیرین و متمدن روسیه، دانست و با اشاره به همکاری های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در و کتابخانه متبوع خود، استمرار و تداوم این همکاری ها را نشانه ای روشن از سطح بالای تعاملات دو کشور در زمینه های فرهنگی، علمی و دانشگاهی خواند.

در ادامه مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در سخنانی، همکاری های رو به گسترش فرهنگی ایران و روسیه را بخشی از گستره وسیع تعاملات دو کشور خواند و با برشمردن پاره ای توافقات و تفاهمات بین دو دولت در سال 2014، سال 2015 را سالی پربار از منظر همکاری های فرهنگی و هنری بین ایران و روسیه پیش بینی کرد.

استاد مهدی طوسی هنرمند منبت کار کشورمان در سخنانی کوتاهی، اظهار امیدواری نمود حاصل تلاش وی توفیق آن را بیابد تا بخشی از دریای وسیع هنر ایرانی را به مخاطبان علاقمند و هنردوست روس معرفی نماید.

استاد هادی روش ضمیر هنرمند خوشنویس اعزامی از کشورمان، هر هنرمندی که با آثار خود در خارج از مرزهای کشورش حضور می یابد را سفیری فرهنگی برای کشور خود خواند و با ابراز خشنودی از این که امکان ارائه و نمایش آثار خود را در یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی جهان یافته است، اظهار امیدواری نمود بتواند نماینده ای شایسته برای هنر والای ایرانی در کشور پهناور و برای مردم هنرشناس و هنردوست روسیه باشد.

پس از پایان سخنرانی های مراسم افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی و منبت ایرانی توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و رئیس کتابخانه ملی فدراسیون روسیه به صورت رسمی افتتاح شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز