فانوس‏‌های آرزو در هند و فرانسه نمایش داده می شوند

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۸:۳۸:۲۷
کد خبر: ۲۶۵۰۱۰
فانوس‏‌های آرزو در هند و فرانسه نمایش داده می شوند
مهران راد مدیر پروژه هنری - مشارکتی «تجربه» از به نمایش درآمدن فانوس‌های آرزو در مراکز فرهنگی ترکیه خبر داد و مقصد بعدی این فانوس ها را هند و فرانسه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهران راد با اعلام این خبر گفت: پروژه «تجربه» پیش از این در گالری اعتماد تهران رونمایی شد و قرار است فازهای بعدی آن در هند، ترکیه و فرانسه اجرا شود. در فاز اول بخش خارجی این پروژه، سه بسته حاوی فانوس‎های تجربه را در چند کافه در استانبول در معرض دید علاقمندان قرار دادیم.

مدیر پروژه هنری تجربه با بیان اینکه سه کافه که محل گردهمایی هنرمندان و روشنفکران استانبول است، میزبان این فانوس‎‌ها شده است، یادآور شد: این فانوس ها روی میزهای این کافه ها در معرض دید مشتریان قرار گرفته است و هر ادیشنی که از این فانوس‎‌ها به ترکیه فرستاده شد، نوشته‌هایی به سه زبان فارسی، انگلیسی و ترکیه دارد تا همه مراجعان به این مکان‌ها بتوانند از چیستی پروژه ما آگاه شوند. البته تا این لحظه ما فیلم‏‌هایی از سوی هنرمندان ترک داشته‌‏ایم و پیش‎بینی می‌‏کنیم طی روزهای آینده پروژه «تجربه» در ترکیه مورد استقبال قرار بگیرد.

وی ادامه داد: هر فرد علاقمندی می‌‏تواند یک فیلم پانزده ثانیه‌ای از آرزویی که دارد، ساخته و آن را روی اینستاگرام خود قرار داده و ما را نیز تگ کند یا در غیر این صورت فیلم را به نشانی ایمیل ما بفرستد. تلاش ما این است که مخاطبان را محدود نکنیم و هر کس با هر ایده‎ای می‌‏تواند فیلم خود را بسازد با این حال تنها خط قرمز ما توهین‎های قومی و مذهبی است و چنین فیلم‏‌هایی از سوی ما پذیرفته نخواهند شد.

مدیر پروژه «تجربه» با بیان اینکه هند و فرانسه مقصدهای بعدی این پروژه هستند، افزود: من ۲۷ فوریه از ترکیه به تهران باز می‌‏گردم و یک هفته بعد از آن پروژه را به هند خواهم برد پس از آن به فرانسه خواهم رفت که این سفر احتمالا سال ۹۴ خواهد بود.

پروژه هنری - مشارکتی «تجربه» اثری عمومی است که علاقمندان می‌توانند در آن مشارکت داشته و ضمن بیان آرزوهای خود در قالب فیلم‌های 15 ثانیه‌ای در صفحه اینستاگرام پروژه به آدرس The Experience- Project در این اثر هنری حضور داشته باشند.

نظر شما