عضو شورای هنری جشنواره تجسمی فجر:

اضافه شدن هنر جدید به جشنوراه تجسمی ضروری است

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۰:۴۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۱۰
اضافه شدن هنر جدید به جشنوراه تجسمی ضروری است
حسینی راد گفت: از سال آینده تمهیدانی اندیشیده می‌شود تا رشته هنری جزء بخش‌های اصلی جشنوراه تجسمی فجر شود چراکه اضافه شدن این رشته ضروری بوده و باید برای نمایش ابداعات و خلاقیت‌های آنها جایی درخور و شایسته کارهایی که انجام می‌دهند در جشنواره پیش بینی شود.

عبدالمجید حسینی راد عضو شورای هنری سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در گفتگو با خبرنگار تجسمی برنا درباره حضور شاخه‌ای به عنوان هنر جدید در این دوره از جشنواره عنوان کرد: این نوع هنرها با تکنیک‌های جدید برگزار می‌شود و مفاهیم را مورد توجه قرار می‌دهند. در دنیا چند دهه است که هنر جدید مرسوم است و در ایران هم به طور جدی هنرمندان هنر جدید مشغول فعالیت هستند و نمایشگاه‌های متعددی به شکل گروهی و گاه فردی برگزار کرده‌اند.

وی همچنین درباره شاخه‌های مختلف هنر جدید در جشنواره گفت: امسال به دلیل اینکه رشته‌های مختلف این هنر  چندان قابل پیش بینی نبود به صورت محدود و در بخش چیدمان و ویدئو آرت و فوتوآارت برگزار می‌شود. باید پیشنهادات هنرمندان هم اعلام تا مشخص شود هنر جدید چه شاخه‌های دیگری را در برمی‌گیرد. 

حسینی راد درباره هنر جدید توضیح داد: هنر جدید شامل کلیه فعالیت‌هایی می‌شود که به جز هنر سنتی با محوریت دادن به مسئله مفهوم و تعامل زنده با مخاطب اثر هنری اجرا می‌شود. در بخش عکاسی با عنوان فتو ارت و در بخش سینمایی ویدئو آرت و در بخش هنرهای اجرایی شامل بخش‌های مختلفی چون هنر محیطی می‌شود. 

عضو شورای هنری سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر افزود: هنر جدید قبلا به شکل جشنواره‌ای برگزار شده است و جای این هنر در دور سوم جشنواره هنرهای تجسمی خالی بود و به دلیل برخی از محدودیت‌های برگزارکنندگان به صورت محدود برگزار می‌شود و هنرمندان به صورت مدعو شرکت می‌کنند.

حسینی‌راد تصریح کرد: انشالله از سال آینده تمهیدانی اندیشیده می‌شود تا این رشته نیز جزو بخش‌های اصلی جشنوراه تجسمی فجر شود. چراکه اضافه شدن این رشته ضروری بوده و بخشی از فعالیت‌های هنرمندان ما در هنر جدید است و باید برای نمایش ابداعات و خلاقیت‌های آنها جایی درخور و شایسته کارهایی که انجام می‌دهند در جشنواره پیش بینی شود.

وی در پایان ابراز کرد: اضافه کردن این رشته به جشنواره تجسمی فجر قطعا می‌تواند به بهبود کیفیت خلق آثار تجسمی به ویژه با تکنیک‌های معاصر کمک کند و باعث آشنا شدن هنرمندان جوان‌تر با ایده‌های خلاقانه‌ می‌شود تا از امکانات موجود بهترین بهره‌برداری را از خلاقیت‌های خود داشته باشند.

یادآور می‌شود دکتر عبدالمجید حسینی راد دارای دكترای هنرهای تجسمی از دانشگاه رن 2- فرانسه بوده و دانشیار دانشكده هنرهای تجسمی- پردیس هنرهای زیبا- دانشگاه تهران است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز