پیام وزیر ارشاد به مناسبت درگذشت والی

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۸:۰۷:۰۰
کد خبر: ۴۲۰۵
پیام وزیر ارشاد به مناسبت درگذشت والی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درپیامی به مناسبت درگذشت استاد ˝علی اشرف والی˝ هنرمند فقید كشورمان، او را از زمره مردان وارسته دانست و گفت: درگذشت این هنرمند متعهد و گرانمایه سبب تاثر اهالی فرهنگ و ادب و هنر ایران شد.
به گزارش سرویس فرهنگ‌وهنر برنا، ‌سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام آورده است: توفیق درخشش در عرصه های گوناگون نصیب این استاد گرانمایه شده است. چیره دستی در نگارگری، خبرگی در نقاشی، مهارت در هنر ایرانی، خوشنویسی و تفسیر وتبیین ژرف و نغز و پر مغز مقالات شمس تبریزی حكایت گر روح هنرپرور و تجلی عرفان هنری درآئینه وجودی این مرد خداست.

در ادامه این پیام آمده است: تمثال شگفتی‌ساز و تماشا برانگیز امیر ایمانیان، مقتدای مجاهدان و اسوه پارسایان حضرت مولی الموحدین علی بن ابی طالب (ع)، از مصادیق درك والای هنری و دغدغه متعهدانه آن پیر دلخسته و وارسته است.

در ادامه این پیام می‌خوانیم: درگذشت اندوه‌بار این هنرمند متعهد را به جامعه هنری و ادبی كشور تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و با طلب غفران و رضوان الهی برای آن عزیز سفر كرده ، امید است كه جوانان برومند و هنرمند این مرزو بوم ، اخلاق و سلوك آن عزیز را مشعل فروزان راه خویش قرار دهند.

علی‌اشرف والی هنرهای تجسمی، روزشنبه هفته جاری بر اثر بیماری، در سن 90 سالگی دارفانی را وداع گفت.
مراسم یادبود این هنرمند بزرگ كشورمان فردا (پنجشنبه) از ساعت 18 تا30 /19 دقیقه در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز