شش هنرمند ایرانی به عنوان استادان جهانی انتخاب شدند

۱۳۹۰/۰۶/۱۶ - ۱۶:۵۹:۴۰
کد خبر: ۷۵۲۰۵
شش هنرمند ایرانی به عنوان استادان جهانی انتخاب شدند
کمیته سازماندهی نخبگان جهانی، شش هنرمند پیشکسوت ایرانی در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی را به عنوان اساتید جهانی سال 2011 انتخاب کرده است.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، «کمیته سازماندهی نخبگان یا اساتید جهانی» تحت حمایت وزارت امور خارجه کره جنوبی، اقدام به معرفی و شناسایی هنرمندان پیشکسوت ایرانی در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی جهت انتخاب اساتید جهانی سال 2011 کرده است.

کره جنوبی به عنوان یک کشور توسعه یافته و یکی از کشورهایی که براساس شاخص‌های توسعه‌یافتگی در نظام بین‌المللی معرفی شده است در غالب سیاست‌های فرهنگی، توجه ویژه خود را به سوی همکاری های بین المللی با هدف شناسایی فرهنگ‌های مختلف و همچنین معرفی شاخص‌های فرهنگی کشورهای دیگر معطوف کرده است.

در همین راستا این نمایندگی با هدف معرفی و شناسایی جوانب مختلف فرهنگ‌های جهانی و با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و جشنواره 2011 با حضور هنرمندان و نخبگان فرهنگی و هنری سایر کشورها در شهر سئول اقدام به معرفی و دعوت از هنرمندان رشته های مختلف به خصوص هنرمندان هنرهای تجسمی کرده است.

تاکنون 180 هنرمند به عنوان استاد جهانی از 56 کشور دنیا از سوی این کمیته انتخاب و جهت حضور در جشنواره‌های فرهنگی دعوت به عمل آمده است که از ایران عباس جمال پور و محمدباقر آقامیری در رشته نگارگری، افشین شاهرودی در رشته عکاسی، فرشید مثقالی و قباد شیوا در رشته گرافیک و محمد سلحشور در رشته خوشنویسی به عنوان استادان جهانی انتخاب شده‌اند که گواهینامه آنان برای اعطاء به این هنرمندان به موزه هنرهای معاصرتهران ارسال شده است.

نظر شما