برگزیده دومین جشنواره‌ هنرهای تجسمی فجر

برگزیدگان جشنواره‌های هنری از هیچ تسهیلاتی برخوردار نمی‌شوند

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۳:۵۴:۰۰
کد خبر: ۸۳۷
برگزیدگان جشنواره‌های هنری از هیچ تسهیلاتی برخوردار نمی‌شوند
احسان قائمی گفت: به دلیل عدم هماهنگی وزارت ارشاد و وزارت علوم برگزیدگان جشنواره‌های هنری از هیچ تسهیلاتی بهره‌مند نمی‌شوند و حتی نمی‌توانند عضو بانک ملی نخبگان شوند.
احسان قائمی، برگزیده بخش "تشعیر" دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، برپایی جشنواره هنرهای تجسمی را حرکتی مفید برای جامعه تجسمی دانست و به خبرنگار برنا گفت: برگزاری جشنواره تجسمی اقدامی خوب است اما با توجه به جوان بودن، جشنواره دارای نواقصی از جمله تبلیغ در بخش بین‌الملل است که البته هرچه جلوتر برود بهتر خواهد شد. 

این هنرمند همچنین با اشاره به ظرفیت گسترده هنر ایرانی افزود: معمولا با تغییر مدیریت‌ها برگزاری جشنواره‌ها کنسل می‌شود یا به تعویق می‌افتد اما بعید می‌دانم این جشنواره با توجه به ماهیتی که دارد دستخوش چنین تغییراتی شود. 

قائمی همچنین به ارائه تسهیلات وزارت علوم به برگزیدگان و نخبه‌ها در رشته‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: مسئولان در وزارت علوم و در دفتر شواری هدایت استعدادهای درخشان آیین نامه‌ای دارند و افراد دارای استعدادهای برتر در کلیه رشته‌ها و برگزیدگان جشنواره‌ها می‌توانند از برخی تسهیلات استفاده کنند. ولی متاسفانه به دلیل عدم هماهنگی وزارت ارشاد و وزارت علوم برگزیدگان این قبیل جشنواره‌های هنری از هیچ کدام این تسهیلات بهره‌مند نمی‌شوند. حتی نمی‌توانند عضو بانک ملی نخبگان شوند درحالی که معتبرترین جشنواره در حوزه هنرهای تجسمی، جشنواره فجر است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز