نمایشگاه نستعلیق‌ در نگارخانه لرزاده

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۴:۱۸:۰۰
کد خبر: ۸۹۹
نمایشگاه نستعلیق‌ در نگارخانه لرزاده
نمایشگاه خوشنویسی حسین رضوی‌فرد در نگارخانه لرزاده موسسه صبا گشایش یافت.
به گزارش سرویس فرهنگ‌وهنر برنا، نمایشگاه خوشنویسی "حسین رضوی فرد" عصر یکشنبه پنجم دی‌ماه در نگارخانه لرزاده گشایش یافت.

این نمایشگاه شامل 22 اثر در قالب‌های نستعلیق، شکسته و حاوی ترکیب بندی‌های متفاوت و ابداعی است که این هنرمند با ترکیب سیاه مشق و کتیبه‌نگاری و با استفاده از قلم‌های متنوعی از چلیپا تا شش دانگ و کتیبه پدید آورده است. آثار ارائه شده به لحاظ مضمون نیز طیف وسیعی و از مضامین متنوع  از آیات قرآن و احادیث تا اشعار حافظ، مولانا و نیز شاعران نوپرداز معاصر را در بر می‌گیرد. 

حسین رضوی‌فرد که نخستین نمایشگاه انفرادی خود را پس از 7 نمایشگاه گروهی در صبا برگزار کرده عضو انجمن خوشنویسان و دارنده مدرک ممتاز در نستعلیق، مدرک ممتاز در شکسته نستعلیق بوده و همچنین دوره فوق ممتاز نستعلیق را نیز سال گذشته به پایان رسانده است. 

وی تألیفات، سخنرانی‌ها و مقالات پژوهشی متعددی در حوزه مفاهیم نظری هنر و زیبایی شناسی و آسیب شناسی هنر خوشنویسی معاصر دارد و مجموعه‌ای از اشعار کلاسیک خود را نیز به تازگی منتشر کرده است.  نمایشگاه نستعلیق‌ها و شکسته‌های حسین رضوی‌فرد تجربه‌های تازه‌ای از نگاه نو و ابتکاری به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هنر اصیل و کهن خوشنویسی ایرانی را در قالب‌های متفاوت و ترکیب‌بندی‌های ابداعی به روایت یکی از هنرمندان پیگیر در این عرصه به نمایش می‌گذارد. 

نگارخانه لرزاده موسسه صبا تا چهاردهم دی ماه میزبان عموم علاقمندان است که روایتی تازه از این هنر را مشاهده خواهند کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز