دبیرکل سومین جشنواره تجسمی فجر در گفتگو با برنا:

حضور تمام رشته‌ها در جشنواره فجر گامی به سوی بین المللی شدن است

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۴:۳۰:۰۰
کد خبر: ۹۳۷
حضور تمام رشته‌ها در جشنواره فجر گامی به سوی بین المللی شدن است
سید عباس میرهاشمی گفت: بهتر است برای ساماندهی کامل قانون حذف رشته‌ای که دوسالانه آن همزمان با جشنواره هنرهای تجسمی برگزار می‌شود مشورت‌های مجددی با دست‌اندرکاران و شورای سیاستگذاری فجر انجام شود.
سید عباس میرهاشمی، دبیرکل سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در گفتگو با خبرنگار تجسمی برنا در راستای نارضایتی برخی هنرمندان از حذف رشته مجسمه در جشنواره هنرهای تجسمی عنوان کرد: بهتر است برای ساماندهی کامل قانون حذف رشته‌ای که دوسالانه آن همزمان با جشنواره هنرهای تجسمی برگزار می‌شود مشورت‌های مجددی با دست‌اندرکاران و شورای سیاستگذاری فجر انجام شود.   

وی افزود: در برنامه سنوات گذشته هر رشته‌ای که دوسالانه آن برگزار شود از جشنواره حذف می‌شود تا باعث تضعیف یکی از این دو رویداد نشود. امسال نیز طبق برنامه تقویمی مرکز تجسمی، قرار بود دوسالانه مجسمه برگزار شود و به همین دلیل از لیست رشته‌های فجر حذف شد که متاسفانه گویا به دلایلی به سال بعد موکول شده است. 

دبیرکل سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با پذیرفتن این نکته که برای حرکت به سمت بین‌المللی شدن باید تمام رشته‌ها هر سال در جشنواره حضور داشته باشند، تصریح کرد: حذف رشته‌ هنری که همزمان با جشنواره، دوسالانه برگزار می‌کند خواسته برخی دوستانی است که در این رشته‌ها فعال بودند و نگران بودند که تداخل این دو باعث تضعیف فجر یا دوسالانه شود. در جمع‌بندی نیز پذیرفته شد، رشته‌ای که دوسالانه دارد حذف شود و ما هم تنها به عنوان مجری این قانون را لحاظ کردیم. 

میرهاشمی همچنین تصریح کرد: شاید یکی از دلایلی که جشنوراه کوتاه آمد و اصراری به داشتن همه رشته‌ها نداشت، این بود که هنرمندان گمان نکنند جشنواره فجر می‌خواهد جای دوسالانه‌ها را بگیرد. از همین رو رشته‌ای که دوسالانه آن برگزار می‌شود حذف شد تا دوسالانه‌ها همچنان از جایگاه محکم خود برخوردار باشند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز