شاه‌آبادی:

جشنواره تجسمی فجر ظرفیت هنر کشور را ارزیابی می‌كند

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۴:۳۱:۰۰
کد خبر: ۹۳۹
جشنواره تجسمی فجر ظرفیت هنر کشور را ارزیابی می‌كند
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر شرایطی را فراهم می‌كند كه می‌توان كاستی‌ها و نیازهای این حوزه را شناسایی كرده و ظرفیت هنرهای تجسمی و موقعیت هنر در كشور را مورد ارزیابی قرار داد.
به گزارش سرویس فرهنگ‌وهنر برنا، "حمید شاه‌آبادی" معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "محمود شالویی" مدیر كل مركز هنرهای تجسمی از فعالیت‌های دبیرخانه سومین جشنواره بین‌‌المللی هنرهای تجسمی فجر بازدید كردند.

شاه‌آبادی كه با حضور در دبیرخانه سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اینكه هنوز اول راه است توانسته میان مردم و هنرمندان جایگاه خوبی پیدا كند، آمار آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره بیش از هر چیز گویای این موضوع است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأكید بر ضرورت توجه مسئولان، هنرمندان و هنردوستان به هنرهای تجسمی گفت: جشنواره طی چند دوره‌ای كه برگزار شده به جایگاه قابل توجهی رسیده و به لحاظ كمی و كیفی رشد خوبی داشته است.

شاه‌آبادی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر شرایطی را فراهم می‌كند كه  می‌توان كاستی‌ها و نیازهای این حوزه را شناسایی كرده و ظرفیت هنرهای تجسمی و موقعیت هنر در كشور را مورد ارزیابی قرار داد.

شاه‌آبادی حضور فعال هنرمندان استان‌ها در سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر و برگزاری جشنواره به طور گسترده در 20 استان را از ویژگی‌های مهم جشنواره دانست.

"سیدعباس میرهاشمی" دبیر كل سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر نیز با ارائه گزارشی از روند جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: جشنواره هنرهای تجسمی فجر در این سه دوره رشد كمی و كیفی داشته است و امسال آمار آثار رسیده به دبیرخانه نسبت به سال گذشته بیش از دوبرابر شده است.

وی افزود: دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی فجر باید به صورت دائم در طول سال فعالیت داشته باشد، چرا كه در این صورت جشنواره می‌تواند گام‌های ارزشمندی را در راه اعتلای هنر بردارد.

دبیركل سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در ادامه گفت: جشنواره هنرهای تجسمی فجر فضایی را ایجاد می كند كه می توان نیازها و كمبودهای این عرصه را شناسایی كرده و راه حل آنها را هم پیدا كرد.

امیر عبدالحسینی؛ دبیر هنری جشنواره و عبدالرحیم سیاهكارزاده دبیر اجرایی جشنواره نیز گزارشی از جشنواره ارائه كردند.

شاه آبادی همچنین با داوران رشته‌ نگارگری سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت‌وگو كرد.

وی آموزش هنر و به ویژه در زمینه هنرهای تجسمی را ضروری دانست و گفت: آموزش هنرهای تجسمی به جهت گستردگی علاقه‌مندان این عرصه  نیاز به برنامه‌ریزی اساسی دارد و لازم است به آموزش هنرمندانی كه آثارشان به جشنواره راه می‌یابد، توجه جدی شود.

شاه آبادی همچنین با اشاره به اهمیت هنر كهن ایرانی گفت: مركز آموزش نقاشی قهوه‌خانه‌ای در راستای آموزش هنر خیالی نگاری كه سابقه و پیشینه درخشانی در كشور دارد و به منظور تداوم این هنر امسال راه‌اندازی شد.

مجید مهرگان، عباس جمال پور، دكتر حسن بلخاری، پرویز حاصلی هم كه در حال داوری اثار نگارگری ارسالی به دبیرخانه این جشنواره بودند با شاه‌آبادی گفت‌و‌گویی درباره استقبال هنرمندان نگارگری از جشنواره فجر و كیفیت آثار بر آموزش هنرهای ایرانی و سنتی به منظور درك مؤلفه‌های هنر ایرانی و گسترش هنرهای سنتی داشتند.

داوری اولیه آثار خوشنویسی، سفال و سرامیك، نقاشی و نگارگری انجام شده است و روز چهارشنبه هشتم دی ماه داوران بخش پوستر سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر متشكل از ابراهیم حقیقی، علی وزیریان، صداقت جباری، مصطفی اسداللهی و مسعود نجابتی آثار بخش پوستر را انتخاب می كنند.

داوری اولیه آثار رشته عكاسی نیز روز پنجشنبه نهم دی ماه توسط افشین شاهرودی، مسعود زنده روح كرمانی، فرهاد سلیمانی، علیرضا كریمی صارمی و محمود عبدالحسینی انجام می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز