وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هفت منطقه کشور میزبان بخش استانی جشنواره شعر فجر خواهند بود

۱۳۹۱/۱۰/۱۱ - ۱۷:۲۸:۳۰
کد خبر: ۱۱۰۲۹۴
هفت منطقه کشور میزبان بخش استانی جشنواره شعر فجر خواهند بود
حسینی گفت: همزمان با برگزاری این جشنواره در مناطق، استان‌های همجوار نیز میهمان این هفت منطقه خواهند بود.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از مرکز روابط‌ عمومی، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد حسینی در نشست شورای سیاستگذاری هفتمین جشنواره شعر فجر که با حضور اعضا و جمعی از شاعران پیشکسوت در وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: از آنجا که شعر در وزارت ارشاد در جشنواره شعر فجر خلاصه نمی‌‌شود شواری سیاستگذاری جشنواره شعر فجر به شواری سیاستگذاری شعر تغییر نام داد.

وی درمورد برنامه‌های جشنواره شعر فجر امسال گفت: با وجود مشکلات مالی و اقتصادی تلاش شده این جشنواره هرچه با شکوه تر از گذشته در هفت منطقه که در آینده مشخص می‌شود، برگزار شود.

حسینی گفت: امسال در صدد هستیم شاعرانی که اشعار فراوانی دارند ولی تاکنون موفق به چاپ کتاب نشده‌اند را شناسایی و مورد تجلیل قرار دهیم.

وزیر ارشاد اظهار داشت: امسال همچنین مانند جشنواره فیلم فجر یک نظر سنجی جامع از مردم انجام خواهد شد تا مردم خود شاعران برتر را انتخاب و معرفی کنند.

حسینی یادآور شد: در جشنواره شعر امسال از هفت شاعر پیشکسوت کشور تجلیل می‌شود، همچنین 7 شاعر دیگر که منشوراتی در حوزه شعر دارند، مشخص، معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: از کتاب‌های شعر باید حمایت و آثار شاعران جوان نیز منتشر و در اختیار جامعه قرار گیرد.

حسینی پیشنهاد کرد، مجموعه‌ای در قالب کتاب از 150 شاعر برتر کشور شامل زندگینامه، آثار و عکس شاعران چاپ و در اختیار دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و میهمانان خارجی جشنواره شعر فجر قرار گیرد.

وزیر ارشاد همچنین از برگزاری همایش شاعران ایران و جهان در نیمه نخست سال 92 خبر داد و گفت: در صدد هستیم با در نظر گرفتن کاستی های دوره قبل و برطرف کردن آن‌ها این همایش با شکوه تر از گذشته برگزار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز