کارگردان «روز روشن» در گفت‎وگو با برنا:

حسین شهابی چوب «حراج» را به سینماها می‌زند

۱۳۹۲/۰۴/۰۴ - ۱۳:۰۱:۵۷
کد خبر: ۱۲۷۵۵۷
حسین شهابی چوب «حراج» را به سینماها می‌زند
حسین شهابی گفت: «حراج» درباره مشکلات زندگی زنان در جامعه است.

حسین شهابی کارگردان «روز روشن» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی برنا گفت: این روزها فیلمنامه «حراج» را در دست دارد و منتظر دریافت مجوز و پروانه ساخت است.

وی با بیان اینکه فیلم سینمایی «حراج» درباره مشکلات زنان در جامعه است، افزود: کارگردانی و نویسندگی این فیلم را خودم بر عهده دارم ضمن اینکه برای تهیه کننده آن با چند نفری صحبت شده اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

کارگردان «روز روشن» در مورد موضوع فیلم نیز توضیح داد: «حراج» درباره زندگی زنی است که با مشکلاتی روبه‌رو و مجبور به فروش وسائل منزلش را برای تامین هزینه‌های زندگی‌اش می‌شود تا بتواند از طریق آن امرار معاش کند.

شهابی در ادامه گفت: در این فیلم سعی می‌کنیم از بازیگران و عوامل پشت صحنه «روز روشن» استفاده کنیم ضمن اینکه در این مورد صحبت‌هایی با آن‌ها شده است.

وی همچنین در مورد اکران فیلم سینمایی «روز روشن» گفت: این فیلم در اکران دوم عید فطر قرار گرفته است. 

فیلم سینمایی «روز روشن» نخستین بار در جشنواره سی و یکم فیلم فجر به نمایش درآمده است و در آن بازیگرانی همچون مهران احمدی، پانته‌آ بهرام به عنوان بازیگران اصلی حضور دارند. 

این کارگردان در پاسخ به این سوال که به نظر شما وضعیت سینمای اجتماعی در ایران چگونه می‌تواند بهتر شود؟ توضیح داد: جواب این سوال را باید کارشناسان فرهنگی بدهند. من فقط یک فیلمساز مستقل هستم و تنها می‌دانم که بیانیه سیاسی دادن از طریق فیلم سینمایی مردم را پس می‌زند و قدرت اثر هنری را در حد یک تهدید نمایشی پایین می‌آورد. چنین کسانی باید در حوزه‌های سیاسی فعالیت کنند و این فرصت را بگذارند برای کسانی که دلسوزانه می‌کوشند تا با ریشه‌یابی فرهنگی همه مشکلات موجود، برای مردم جامعه خود مفید باشند.

وی در پایان تصریح کرد: به‌نظرم چنین آثاری هم از سیاه‌نمایی‌های شبه‌روشنفکرانه به‌دور خواهندبود و هم با نمایش واقعیت‌های موجود مردم را به سینماها خواهندکشاند. البته واقعیت‌های موجودی که از آن‌ها حرف می‌زنیم باید ترکیبی از مشکلات و امتیازهای مثبت یک جامعه باشد نه تنها مشکلات آن. به وحشت انداختن و بدبین کردن مردم به تمام اتفاقات و تحولات اجتماعی، هنری نیست که بدان ببالیم. این فیلم‌ها را خارجی‌‌ها به حد کافی در موردمان می‌سازند. دست و پا کردن شهرت سیاسی و وجهه کاذب اجتماعی از طریق سینما به هرشکلی، در حقیقت هم‌سویی با سازندگان فیلم‌هایی نظیر آرگو است که نه حقیقت است نه واقعیت.
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز