رحیم‌اف داور تاجیکی جشنواره کودک۲۷ در گفتگو با برنا:

سینمای کودک و نوجوان ایران در سطح جهانی قرار دارد

۱۳۹۲/۰۷/۱۹ - ۱۷:۴۵:۲۲
کد خبر: ۱۴۴۰۰۸
سینمای کودک و نوجوان ایران در سطح جهانی قرار دارد
داور تاجیکستانی جشنواره کودک گفت: امسال متوجه شدم فیلم‌های کودک و نوجوان ایرانی در سطح جهانی قرار دارند.

سعد رحیم‌اف داور تاجیکستانی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی برنا، درباره کیفیت آثار این دوره جشنواره فیلم کودک گفت: امسال فیلم‌های بسیار ارزشمند و پرمحتوایی برای شرکت در جشنواره انتخاب شده است.

مدیر هنری جشنواره بین‌المللی فیلم دیدار (در تاجیکستان) در ادامه افزود: وقتی فیلم‌های سایر کشورها را با فیلم‌های ایران مقایسه کردم، متوجه شدم فیلم‌های کودک و نوجوان ایران از سطح بالایی برخوردار است و بین‌المللی است.
رحیم‌اف همچنین گفت: سطحی که سینمای ایران دارد، برای من هم باعث افتخار است زیرا هم‌زبان هستیم و وجه مشترکات زیادی داریم.

عضو فیپرشی و کنفدراسیون اتحادیه فیلمسازان کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در تاجیکستان هم چنین جشنواره‌ای برای کودکان برگزار می‌شود؟ پاسخ داد:ما فقط در تلویزیون برای کودکان‌مان فیلم داریم، البته امسال که با جشنواره کودک اصفهان آشنا شدم، شاید انتقال موفقیت این جشنواره به فیلمسازان هموطنم سبب شود تا در سال‌های آینده، فیلم‌های کودک بیشتری از سوی تاجیکستان برای شرکت در این جشنواره ساخته شود.

این داور تاجیکستانی درباره برگزاری جشنواره کودک در ایران گفت: باید بگویم هر کشور و هر فرهنگی که به خانواده می‌پردازد و به موضوع کودکان و نوجوانان توجه می‌کنند، کشور بزرگی است. ملتی که نبض آینده را در کودکان می‌بیند و آنها را رشد و پرورش می‌دهد، ملت بزرگ و موفقی خواهد بود.

نایب رئیس اتحادیه فیلمسازان تاجیکستان با بیان اینکه ایران را دوست دارد، گفت: ایران تاریخ کهنی داد. ایرانی که فردوسی، حافظ، سعدی، اخوان ثالث و سهراب سپهری دارد، باید به آنها افتخار کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز