در ادامه تغییر برنامه نمایش در سینمای رسانه و هنرمندان

˝جعبه سیاه˝ جایگزین ˝سعادت آباد˝ شد

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۴:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۵۸
˝جعبه سیاه˝ جایگزین ˝سعادت آباد˝ شد
فیلم مستند ˝جعبه سیاه 11سپتامبر˝ به کارگردانی محمد رضا اسلاملو جایگزین فیلم سینمایی ˝سعادت آباد˝ شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی برنا، در ادامه تغییر برنامه نمایش فیلم ها در سینمای رسانه و مطبوعات فیلم مستند "جعبه سیاه" به کارگردانی محمدرضا اسلاملو، در روز دوم جشنواره بیست و نهم فیلم فجر و در سانس چهارم جایگزین فیلم سینمایی "سعادت آباد" مازیار میری شد.

در خلاصه داستان این فیلم مستند- سینمایی كه به مدت 80 دقیقه و به شیوه HDc تصویربرداری شده، آمده است: محمد یک مستند ساز متعهد ایرانی است که نگاهی ایدئولوژیک و آخرالزمانی به وقایع جاری جهان دارد. او به کمک "تیه ری میسون" محقق برجسته فرانسوی سعی می‌كند تا نتیجه تحقیقات وی را به صورت یک اثر مستند تولید کند. میسون از لبنان به ایران می‌آید و دلیل آمدنش این است که در هیچ کجای جهان چنین امکانی برایش فراهم نبوده و او ایران را تنها کشوری می‌داند که به دنبال اعلام حقایق در دنیاست. در طول فیلم مشخص می‌شود آقای میسون بر اساس تحقیقات مفصل درباره ماجرای 11 سپتامبر، یک کتاب منتشر کرده که به چند زبان زنده دنیا ترجمه شده و در کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته، اما سردمداران صهیونی غرب از مستندات افشاگرانه آن در هراس هستند.

محمد در جریان فیلم سعی دارد تا علاوه بر ماجرای 11 سپتامبر، زوایای پنهان دیگری از خیانت‌های غرب صهیونی را برای تیه ری میسون مطرح کند. وی با طرح نمودن موضوعاتی چون پدیده انقلاب اسلامی در ایران، تلاش برای کودتای نظامی و شکست طبس، جنگ تحمیلی و... از یکسو و همچنین موضوع اشغال عراق و افغانستان و ارتباط آن با وقایع آخرالزمانی، زوایای جدیدی از وقایع جاری جهان را برای میسون بازگو می‌کند.

عوامل تولید مستند سینمایی "جعبه سیاه 11 سپتامبر" عبارتند از کارگردان: محمد رضا اسلاملو، پژوهشگر: تیه ری میسون، نویسنده: محمد طیب، مدیر تصویربرداری: امیر معقولی، صدابردار: سید مهرداد حسینی، تدوین: محمد طیب، دستیار کارگردان و برنامه ریز: علیرضا بهنام، مدیر تولید: مهدی مددكار، مدیر تدارکات: مهدی شیبانی، دستیاران نور و تصویر: علی خانی، رسول امامی، ناظر ترجمه: علیرضا بازرگان، تهیه كننده: مركز گسترش سینمای مستند و تجربی.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز