کوثری در گفت‌و‌گو با برنا

اکران "عصر جمعه" در گروه آزاد از روی اجبار بود

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۲۲:۵۶:۰۰
کد خبر: ۱۹۸۳
اکران عصر جمعه در گروه آزاد از روی اجبار بود
تهیه‌کننده فیلم سینمایی "عصر جمعه" گفت: به دلیل عدم همکاری سینمادارها و نامناسب بودن شرایط اکران،‌ برای دیده شدن فیلم مجبور به اکران آن در گروه آزاد شدیم.
جهانگیر کوثری تهیه‌کننده فیلم سینمایی "عصر جمعه" به کارگردانی مونا زندی درباره وضعیت اکران این فیلم در گروه آزاد به خبرنگار سینمایی برنا گفت: فیلمی که ساخته می‌شود سازندگان آن دوست دارند فیلم دیده شود اما به دلیل عدم همکاری سینمادارها که صرفا نگاه تجاری به سینما دارند و شرایط نامناسب اکران، از روی اجبار فیلم را در گروه آزاد به اکران در ‌آوردیم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی "عصر جمعه" اکران در گروه آزاد را با وجود تمام مشکلات و هزینه‌ها یک ویژگی مثبت برای فیلم دانست و عنوان کرد: زمانی که فیلم به اکران عمومی درمی‌آید قیمت پخش خانگی آن نیز افزایش می‌یابد به طوری که اکران فیلم تبلیغ رایگان برای رسانه خانگی محسوب می‌شود از طرفی فیلمساز برای دیده شدن فیلمش به ناچار تن به این شرایط می‌دهد.

کوثری با بیان اینکه در تمام دنیا برای فیلم‌های فرهنگی شرایط ویژه‌ای فراهم می‌‌کنند، اظهار کرد: سینما تاثیرگذارترین پدیده اجتماعی محسوب می‌شود اگر استمرار ساخت و اکران فیلم‌های فرهنگی از جامعه حذف شود فرهنگ‌سازی نیز در جامعه از بین می‌رود و فیلم‌های تجاری و سطحی جایگزین فیلم‌های فرهنگی خواهند شد.

تهیه‌کننده "خون‌بازی" با اشاره به اینکه مسوولان سینمایی در پی روشی برای حل این معضل هستند، خاطرنشان کرد: ما بیش از 140 سینمای دولتی در کشور داریم که متاسفانه این سینماها نیز به اکران فیلم‌های تجاری می‌پردازند در حالی که این سینماها می‌توانند عادت تماشای فیلم‌های فرهنگی را در جامعه رواج دهند تا سطح سلیقه تماشاگر افزایش یابد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز