وعده تجهیز سینماها به سیستم کارتخوان تا عیدفطر

۱۳۹۳/۰۴/۲۲ - ۱۹:۵۵:۴۹
کد خبر: ۲۰۳۳۲۶
وعده تجهیز سینماها به سیستم کارتخوان تا عیدفطر
مدیرعامل موسسه ˝سینماشهر˝ با اشاره به اجرای طرح سینماکارت از تجهیز سینماهای سراسر کشور به سیستم کارتخوان تا عید فطر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا،مهندس "مجید مسچی" در گفت وگویی درباره سینماکارت توضیحاتی ارائه کرد.

او با بیان اینکه «سینماکارت یک کارت اعتباری متصل به سیستم شتاب بانکی است»،گفت:سازمان سینمایی قراردادی با بانک آینده منعقد کرده که بر اساس آن، صدور کارت و نصب کارت‌خوان در سینماهای سراسر کشور بدون دریافت وجه توسط این بانک انجام شود. کارکرد این کارت‌ها برای کارکنان ادارات است تا به نوعی سینما وارد سبد کالای کارمندان شود.



مسچی خاطرنشان کرد:برخی سازمان‌ها به دکتر حجت‌الله ایوبی مراجعه و اعلام کردند که آماده‌اند به نوعی سینما را وارد سبد کالای کارکنانشان کنند. فهرست کارکنان این ادارات به ما ارائه می‌شود و کارت سینما به نام آنان صادر خواهد شد.



افزایش 20 درصدی اعتبار سینماکارت



وی در ادامه توضیح داد:سازمان مربوطه مبلغی را به این کارت‌ها واریز می‌کند، هر میزانی که این سازمان برای کارکنان واریز کند 10 درصد بانک آینده و 10 درصد نیز سازمان سینمایی به این مبلغ می‌افزاید. بنابر این اگر به عنوان نمونه یک وزارتخانه برای کارکنانش 100 هزارتومان موجودی در سینما کارت واریز کند این مبلغ با احتساب 10 درصد سازمان سینمایی و بانک آینده، به اعتبار 120 هزار تومانی می‌رسد و صاحب کارت می‌تواند از اعتبار 120 هزار تومان برای سینما رفتن استفاده کند.



سینماکارت مختص سینما رفتن





مسچی تاکید کرد:صاحبان سینماکارت تنها از طریق این کارت‌ها می‌توانند اقدام به خریداری بلیت سینما کنند و نمی‌توانند اقدام به خرید کالاهای دیگر کنند. همچنین این کارت‌ها تنها از طریق کارتخوان‌های نصب شده در سینماها قابل استفاده است. قرارداد برای صدور کارت سینما و نصب کارتخوان ها در سراسر کشور منعقد شده است.



وی خاطرنشان کرد:متاسفانه برخی سینماداران تصور می کردند نصب این کارت خوان‌ها به منظور آگاهی از میزان فروش سینمای آنها و ارائه گزارش این آمار به اداره مالیات است درصورتی که در این‌باره با آنان صحبت کرده و درباره کارکردهای این کارت خوان‌ها آنان را توجیه کردیم.



تجهیز سینماهای سراسر کشور به کارتخوان تا عید فطر



مسچی همچنین اظهار امیدواری کرد:بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم تا عید فطر، کارت خوان سینما در اکثر سینماهای سراسر کشور نصب شده باشد. در برنامه بعدی خود درنظر داریم در توافق با امور رفاهی دانشگاه‌ها، برای دانشجویان درصد بیشتری از 20 درصد لحاظ کنیم. در نظر داریم برای دانشجویان کارت های 50 هزار تومانی درنظر بگیریم و با احتساب درصد درنظر گرفته شده، دانشجو بتواند از 60 هزار تومان اعتبار درنظر گرفته شده برای رفتن به سینما استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد:ممکن است که این کارت‌ها با هزینه کمتر از 50 هزار تومان در اختیار دانشگاه‌ها قرار داده شود تا از این طریق دانشجویان بتوانند با هزینه کمتری این کارت ها را تهیه کنند.



نگاه فرهنگی در تهیه سینماکارت

مسچی در پایان گفت: تهیه سینماکارت بیشتر جنبه فرهنگی برای سینما دارد. شاید این کارت اقتصاد سینما را متحول نکند اما درصدی از کارمندان از طریق این کارت‌ها به سینماها می‌آیند. در مرحله اول قرار شده برای تمامی کارمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما کارت 100 هزار تومانی تهیه و به آنان اهدا شود.

نظر شما