کمیته جلوگیری از قاچاق سی‌دی تشکیل شود

۱۳۹۳/۰۴/۲۸ - ۲۰:۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۰۴۹۰۵
کمیته جلوگیری از قاچاق سی‌دی تشکیل شود
جمال شورجه از تشکیل کمیته جلوگیری از قاچاق سی دی خبر داد.

جمال شورجه درباره تولیدات ویدئویی در سینما گفت: با توجه به اینکه تولیدات ویدئویی در اندازه تولیدات سینمایی است و با آن برابری می‌کند و حتی به نظرم بیشتر از فیلم‌های سینمایی در میان فیلمسازان جوان جایگاه دارد، علاوه بر توجه جدی، این نیاز وجود داشت که به صورت مستقل جشنواره ای‌ برای آنها برگزار شود.

وی در ادامه افزود: سیاست گذاران و مدیران این جشنواره باید آن را هر سال و به صورت مستمر برگزار کنند چرا که جشنواره فیلم ویدئویی تهران (یاس) حرکتی برای بالابردن ظرفیت و سطح کیفی فیلم های ویدئویی است.

کارگردان «سی و سه روز» با بیان اینکه تصور بر این است که فیلم‌های ویدئویی فیلم‌های نازلی هستند، گفت: برخلاف این تصور در میان فیلم‌های ویدیویی آثار با کیفیتی هم وجود دارند که حتی در جشنواره فیلم فجر درخشیده و جوایز متعددی کسب کرده اند. همچنین این نکته را نیز نباید فراموش کرد که ظرفیت این فیلم‌ها در جلب مخاطب بیشتر از سینما است.

کارگردان فیلم سینمایی«خلبان» در ادامه اظهار کرد: نهادها و سازمان‌های مربوطه نیز باید برای تولید آثار ویدئویی سرمایه گذاری کنند زیرا این فیلم ها با بودجه های نازل در بخش خصوصی تولید می‌شوند درحالیکه ساخت فیلم با بودجه ناچیز به بدنه این فیلم‌ها لطمه وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم‌های ویدئویی بستری برای فیلمسازان جوان است، گفت: برگزاری جشنواره باعث رونق فیلم‌های ویدئویی می‌شود ضمن اینکه به واسطه برگزاری این جشنواره علاقه مندان به فیلمسازی هم وارد فضای حرفه‌ای می‌شوند.

شورجه همچنین خاطرنشان کرد: فیلمسازان بزرگ نیز اگر بدانند که فیلم های ویدئویی مخاطب زیادی دارد قطعا درصدد تولید این نوع فیلم ها برمی آیند زیرا در طول تاریخ سینما همواره دیده شده فیلمسازهای بزرگ دنیا در اوج شهرت فیلم‌های ویدئویی و حتی فیلم کوتاه هم می‌سازند.

وی با اشاره به قاچاق سی دی در کشور نیز گفت: در گذشته کمیته ای متشکل از سینماگران، تهیه کنندگان و نیروهای انتظامی برای جلوگیری از قاچاق سی دی فیلم ها وجود داشت که تا اندازه ای هم موثر واقع شد. لازم است تا چنین کمیته ای دوباره احیاء شود و با مشارکت جامعه صنفی تهیه کنندگان، وزارت ارشاد، نهادهای ذی ربط، خانه سینما و نهادهای مردمی قانونی تدوین شود تا به شکل جدی با این معضل برخورد شود.

کارگردان «دایره سرخ»در پایان سخنان خود بیان کرد: باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی آیین نامه ای در این رابطه به ثبت برسد تا برای برخورد با این معضل قوانین جزایی در نظر گرفته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز