سوگواره عاشورا میراث ماندگار در دهه سوم ماه محرم برگزار می‌شود

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۷:۳۲:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۰
سوگواره عاشورا میراث ماندگار در دهه سوم ماه محرم برگزار می‌شود
مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) با عنوان "سوگواره عاشورا میراث ماندگار" از هفتم دی ماه مصادف با دهه سوم محرم الحرام به مدت 5 روز درمجموعه فرهنگی هنری ارگ آزادی (ساختمان سابق سازمان میراث فرهنگی) برگزار می شود.
به گزارش سرویس فرهنگ‌وهنر برنا، محمدابراهیم لاریجانی رییس اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اعلام این خبر گفت: برگزاری مجالس تعزیه خوانی حضرت امام حسین (ع) و كاروان كربلا، شب شعر عاشورایی، مرثیه سرایی پیرغلامان و مداحان نوجوان از جمله برنامه های این سوگواره است.

وی با بیان اینكه تعزیه و شبیه خوانی یكی از جلوه های سوگواری مردم و نمایشی برپایه روایات و قصه های مرتبط با زندگی و مصائب خاندان پیامبر اسلام (ص) است، گفت: هدف اصلی برگزاری این سوگواره آشناكردن سوگواران با مكتب حماسه و شهادت بر مبنای امر به معروف و نهی از منكر است.

لاریجانی مجلس شهادت مسلم بن عقیل، پشیمانی و شهادت حربن ریاحی، شهادت حضرت علی اكبر (ع)، شهادت حضرت ابوالفضل (ع) و مجلس ورود اسرا به شام و شهادت حضرت رقیه (ع) را از جمله مجالس تعزیه ای عنوان كرد كه در قالب این سوگواره به اجرا درمی آید.

علاقمندان و سوگواران می توانند از سه شنبه 7 دی‌ماه از ساعت 19 تا 21 در مجموعه فرهنگی هنری آزادی در خیابان آزادی حضور یابند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز