قنبری در گفت‌و‌گو با برنا

فیلم مستند به قصد نفروختن ساخته می‌شود

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۷:۳۹:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۴
فیلم مستند به قصد نفروختن ساخته می‌شود
کارگردان مستند "آینه‌های غبار گرفته" معتقد است، یک مستندساز به قصد تجارت فیلم نمی‌سازد، باید برای فرهنگ هزینه کرد تا در درازمدت از نتیجه آن برداشت کرد.
رهبرقنبری در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی برنا ضمن تقدیر از حرکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مبنی بر اکران فیلم‌های مستند در سینما سپیده به خبرنگار سینمایی برنا گفت: مستند "آینه‌های غبار گرفته" جزو اولین فیلم‌هایی بود که در سینما سپیده به نمایش در آمد و به نظر من برای شروع کارخوب بود، اما طبعا این کار به یک بسترسازی احتیاج دارد تا به موفقیت برسد.

وی در ادامه افزود:برای بسترسازی فرهنگی ملزوماتی به عنوان پایه و زمینه وجود دارد که عبارتند از امنیت اجتماعی وشغلی، تبلیغات وسیع و انتخاب آثاری با کیفیت عالی.

کارگردان فیلم "پرنده باز کوچک" با اشاره به اینکه مستندساز در ساخت مستند قصد تجارت ندارد،ادامه داد:برای موفقیت در هر کار فرهنگی زمان اهمیت زیادی دارد و نمی‌توان از همان اول روی فیلم حساب تجاری باز کنیم، باید در کارهای فرهنگی هزینه کنیم و برداشت در درازمدت امکان‌پذیر است.

این فیلمساز در پایان درباره مستند "آینه‌های غبار گرفته" گفت: در این مستند سختی‌هایی كه در طی سال‌ها بر بدنه روزنامه‌نگاری كشور وارد شده است را به تصویر كشیده‌ام.

قنبری در این فیلم 85 دقیقه‌ای به پیدایش روزنامه در ایران و سیر تحولات و حوادث حاكم بر این حرفه پرداخته است.

عوامل اصلی تولید فیلم مستند "آینه‌های غبارگرفته" عبارتند از پژوهشگر و كارگردان: رهبر قنبری، تصویربرداران: فریدون شیردل، بابك نبی‌زاده، صدابردار: پیمان مرادی، صداگذار و تدوینگر: مهران كرمی، آهنگساز: مهران پورمندان، تهیه‌كننده: مركز گسترش سینمای مستند و تجربی - رهبر قنبری.

مستند"آینه‌های غبارگرفته" در جشنواره سینما حقیقت به نمایش در آمد و با استقبال مخاطبان مواجه شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز