«پوران درخشنده» در گفتگو با برنا:

کسانی که اسید پاشی کردند انسان نیستند/هنوز شوکه هستم

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۱۲:۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۳۰۷۰۱
کسانی که اسید پاشی کردند انسان نیستند/هنوز شوکه هستم
پوران درخشنده با اظهار تاسف از حوادث اسید پاشی اخیر گفت:نمی دانم چه کسانی و با چه هدفی دست به این کار زدند اما می دانم که آن ها را نمی توان انسان نامید

«پوران درخشنده» در گفتگو با خبرنگار سرویس سینما خبرگزاری برنا گفت:اتفاقات اخیر در اصفهان و اسیدپاشی بر صورت دختران را کار غیر انسانی و اقدامی وحشیانه می دانم و از وقتی این اخبار را شنیدم شوکه شدم.

وی افزود:برای جلوگیری از همچین اتفاقات خوشنت باری در سطح جامه در درجه اول خانواده ها باید بیدار و آگاه باشند و کودکان و نوجوانان خود را با روحیه ای آرام وارد جامعه بکنند.

این کارگردان سینما در ادامه گفت:نمی دانم کسانی که این فاجعه را مرتکب شده اند را بتوان انسان نامید یا نه؟فکر نمی کنم صدمه ای که به این زنان وارد شده تا آخر عمر جبران شود و رد پای این اتفاق همیشه در زندگی آن ها خواهد ماند.

درخشنده با تاکید بر نقش حساس و پررنگ هنرمندان و سینماگران در جهت دهی و تلطیف فضای اجتماعی یک کشور گفت:همیشه نقش هنر و فرهنگ در جلوگیری از اقدامات خشن اجتماعی مطرح بوده و حتی من به عنوان یک کارگردان زن می دانم که با یک فیلم چطور می توانم معضلات جامعه خود را مطرح کنم که از زبان سینما بتوان راهکاری برای آن مشکل ارائه داد.پس همه ما که عضوی از خانواده سینمای این سرزمین هستیم باید بکوشیم که با استفاده از هنرمان راهی را برای رفع این فجایع پیدا کنیم چرا که من معتقدم سینما بیشتر از اینکه مایه سرگرمی باشد،یک دانشگاه است که می توان در آن درس انسانیت و زندگی آموخت.

وی در پایان گفت:امیدوارم عوامل اصلی این جنایت فجیع به زودی شناسایی و محاکمه شوند اما چه خوب می شد همیشه قبل از وقوع حادثه ناهجار اجتماعی،بیداری مسئولین و خانواده ها بتواند جلوی آن را بگیرد.

نظر شما