ثروتی:

جشنواره تئاتر فجر جایگاهی برای بهتر دیده شدن است

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۹:۵۰:۰۰
کد خبر: ۲۳۴۳
جشنواره تئاتر فجر جایگاهی برای بهتر دیده شدن است
یک کارگردان تئاتر گفت: یک جوان تئاتری وقتی با اجرایی باکیفیت بالا در این جشنواره حضور پیدا می‌کند، مخاطبان تئاتری، رسانه‌ها و دیگر اهالی تئاتر را به وجد می‌آورد و این فرصتی است تا او مجالی داشته باشد كهپا به عرصه حرفه‌ای تئاتر بگذارد.
به گزارش سرویس فرهنگ‌وهنر برنا، رضا ثروتی كارگردان جوان تئاتر گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مهمترین اتفاق تئاتر کشور چه از لحاظ بازخورد مخاطبان و چه از لحاظ سیاست‌گذاری اجراهای عمومی است. علاوه بر این با توجه به فضای تعامل و همنشینی جشنواره، تمامی فعالان حوزه تئاتر از شهرستانی‌ها گرفته تا دانشگاهیان و اهالی حرفه‌ای تئاتر همگی چند روزی در کنار هم قرار می‌گیرند تا هیجانی زیبا را به مخاطبان و جریان تئاتری كشور هدیه دهند.

ثروتی ادامه داد: جشنواره تئاتر فجر در آستانه 30 سالگی است و این سابقه طولانی در داخل و خارج کشور شهرت بسزایی را از آن جشنواره کرده، به گونه‌ای كه در خارج از کشور بسیاری از گروه‌های پرسابقه، مدیران تئاتر و اسپانسرهای اروپایی حتی برای یک بار هم که شده از جشنواره فجر دیدن كرده‌اند و گروه‌های شاخص دنیا سفرهای متعددی به ایران داشته‌اند.

به گفته وی این جشنواره بستر دعوت سفر گروه‌های ایرانی به خارج از کشور را فراهم می‌كند و بدون شک تا به امروز هیچ جایگاه دیگری به غیر از جشنواره فجر نتوانسته سکوی پرتاب جوانان تئاتری كشورمان باشد.

بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 16 بهمن تا 1 اسفند سال جاری در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
نظر شما