نهمین جشنواره «رویش» آغاز می شود

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۶:۲۴:۵۵
کد خبر: ۲۶۴۹۴۷
نهمین جشنواره «رویش» آغاز می شود
نهمین جشنواره فیلم كوتاه دینی رویش فردا سه شنبه 5 اسفندماه آغاز به كار می كند.

به گزارش خبرگزاری برنا، نهمین جشنواره فیلم كوتاه دینی رویش در حالی از فردا سه شنبه 5 اسفندماه آغاز به كار می كند كه نمایش فیلم های «رستاخیز» احمدرضا درویش و «مزارشریف» به كارگردانی عبدالحسن برزیده و همچنین نمایش انیمیشن تحسین شده «شاهزاده روم» و سه فیلم از هادی مقدم دوست از جمله آثاری است که در این رویداد هنری به نمایش در می آیند.

این جشنواره به همت حوزه هنری برگزار می شود و از فردا در سانس های های مختلف، سینما آزادی میزبان علاقمندان به فیلم های دینی است. این جشنواره تا پنج شنبه 7 اسفند ماه ادامه خواهد داشت و روز جمعه 8 اسفندماه نیز با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان در تالار اندیشه حوزه هنری به كار خود پایان می دهد.

مسابقه ملی شامل فیلم های كوتاه دینی داستانی و مستند و پویانمایی، جوانه های رویش، بین الملل، خارج از مسابقه و برگزیده های جشنواره بین المللی فیلم صد، از جمله بخش های این دوره جشنواره فیلم رویش است.

جلسه گفت وگوی جمعی با كارگردانان و برگزاری نشست های تخصصی و كارگاه های فیلمنامه درباره سینمای دینی، از دیگر بخش های جشنواره رویش محسوب می شود. سانس نمایش فیلم ها از ساعت 9:30 هر روز صبح شروع می شود و سانس پایانی هم ساعت 22 خواهد بود. جدا از بخش های ثابت جشنواره و نمایش فیلم های كوتاه، در این دوره از جشنواره فیلم رویش، سه فیلم بلند سینمایی هم برای علاقمندان پخش خواهد شد.

فیلم دینی «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش كه در جشنواره سال گذشته فیلم فجر به نمایش درآمد و اتفاقا سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره را هم از آن خود كرد، از جمله فیلم هایی است كه ساعت 22 سه شنبه 5 اسفند ماه در سینما آزادی به نمایش درخواهد آمد. این فیلم كه با موضوع قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا ساخته شده تا مدت ها به دلیل برخی انتقادها درگیر فعل و انفعالاتی بود، اما قرار است به زودی و پس از اعمال اصلاحات اكران عمومی شود.

فیلم «مزارشریف» ساخته عبدالحسن برزیده هم كه به واقعه كشتار دیپلمات های ایرانی در مزارشریف می پردازد، ساعت 22 روز پنج شنبه 7 اسفندماه در سینما آزادی اكران خواهد شد. حسین یاری، مهتاب كرامتی و مسعود رایگان بازیگران این تریلر سیاسی هستند.

اثر پویانمایی «شاهزاده روم» ساخته هادی محمدیان هم كه در جشنواره اخیر فیلم فجر به نمایش درآمد، دیگر فیلمی است كه در نمایش های ویژه جشنواره رویش حضور دارد و ساعت 22 روز چهارشنبه 6 اسفند ماه در پردیس سینمایی آزادی روی پرده می رود. این فیلم داستان زندگی مادر حضرت صاحب الزمان(عج) را در قالبی زیبا و تاثیرگذار روایت می كند. او در ابتدا پرنسسی مسیحی و پاكدامن و نوه قیصر روم است كه بر اثر اتفاقاتی مسیر زندگی اش تغییر می كند.

به جز بخش های اصلی و نمایش های ویژه باید به مرور آثار هادی مقدم دوست، نویسنده و كارگردان تلویزیون و سینما هم اشاره كرد. «بی پولی»، «سر به مهر» و «فریدون مهربان است» برخی از آثار این هنرمند است كه به ترتیب از فردا تا پنج شنبه همگی از ساعت 22 در سالن شهر هنر پردیس آزادی به نمایش درمی آید.

جشنواره فیلم رویش همان طور كه علی قربانی، مدیر مركز محافل و جشنواره های حوزه هنری، در نشست رسانه ای این رویداد عنوان كرد، ویترین شایسته ای برای حوزه سینمای دینی است و برگزاری آن می تواند استعدادهای جوان و فراوانی را در این عرصه به سینمای ایران و جهان معرفی كند.

نهمین جشنواره فیلم كوتاه دینی رویش در سه بخش ملی، جوانه های رویش و خارج از مسابقه از فردا سه شنبه 5 اسفندتا پنج شنبه 7 اسفند در پردیس سینمایی آزادی تهران برگزار می شود و با معرفی برگزیدگان در روز جمعه 8 اسفند ماه در تالار اندیشه حوزه هنری به پایان می رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز