مهرداد اسکویی:

روحانیون می‌توانند به فضای سینمای دینی کمک کنند

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۸:۵۴:۵۱
کد خبر: ۲۶۵۰۲۲
روحانیون می‌توانند به فضای سینمای دینی کمک کنند
کارگردان سینما گفت: روحانیون به دلیل شناخت مطالعات دینی و پژوهشی می‌توانند به فضای سینمای دینی کمک کنند و برخی از آنها استعداد‌های سینمایی و یا فیلمسازی دارند .

به گزارش خبرگزاری برنا، مهرداد اسکویی که در چند دوره داوری جشنواره فیلم رویش را بر عهده داشته است، درباره ارزیابی خود از فیلم های این جشنواره گفت: سعی ما در این چند دوره از داوری ها این بود که آثار جشنواره را از فیلم‌هایی که خیلی واضح و سطحی بدون قصه و ساختار اصولی در عرصه دین حرف می‌زنند کمرنگ کنیم و به آثاری در این زمینه بپردازیم که عمیق‌تر هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه در برخی از مواقع شاهد هستیم که از دین به عنوان دستاویز استفاده می‌شود تا برخی خودشان را در کنار فیلم دینی به جامعه سینما معرفی کنند. در واقع جشنواره رویش باید سیاست گذاری کند و به مسیر مورد نظرش سمت و سو دهد تا سینمای دینی متفاوت تری را شکل دهد.

اسکویی با بیان این مطلب که برخی روحانیون توانایی ساخت فیلم در زمینه سینمای دینی را دارند، گفت: روحانیون فیلمسازی داریم که در تلاش هستند به خوبی تکنیک های روایی ساخت فیلم را یاد بگیرند. روحانیون به دلیل شناخت مطالعات دینی و پژوهشی می‌توانند به فضای سینمای دینی کمک کنند و برخی از آنها استعداد‌های سینمایی و یا فیلمسازی دارند و می‌توانند پرچم داران خوبی برای قصه گویی در سینمای ایران بشوند.

این کارگردان اضافه کرد: البته نباید اینگونه برداشت شود که با آموزش تعداد زیادی از روحانیون علاقمند می‌توان به‌‌ همان میزان فیلمساز دینی خوب تربیت کرد چرا که همه می‌دانیم از بین همه افرادی که مورد آموزش قرار می‌گیرند ممکن است که چند نفر محدود به جایگاه فیلمسازی برسند و نباید این گونه برداشت شود که اگر توسط ارگانی همچون حوزه هنری به این دوستان آموزشی داده شود همه آن‌ها از این به بعد فیلمساز خواهند بود. با این حال باید برای آموزش افرادی که دغدغه قصه گویی در زمینه دینی دارند و به زبان سینما آشنا هستند، برنامه ریزی شود.

نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش در سه بخش «ملی»، «جوانه‌های رویش» و «خارج از مسابقه» از ۵ تا ۷ اسفند در پردیس سینمایی آزادی تهران و اختتامیه آن ۸ اسفند در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز