علم الهدی در گفت‌و‌گو با برنا

دولت باید هزینه سینما رفتن مردم را کاهش دهد

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۳:۳۷:۰۰
کد خبر: ۳۳۸۲۱
دولت باید هزینه سینما رفتن مردم را کاهش دهد
یک کارشناس اقتصادی سینما گفت: دولت باید با ارایه بسته‌های حمایتی هزینه سینما رفتن مردم را کاهش دهد در غیر این صورت سینما با مشکل جدی مواجه می‌شود.
امیرحسین علم الهدی کارشناس اقتصادی مسایل سینما درباره روش‌های کاهش هزینه سینما رفتن به خبرنگار سینمایی برنا گفت: دولت باید با ارایه بسته‌های حمایتی هزینه سینما رفتن مردم را کاهش دهد، رفتن به سینما در شرایط فعلی اولویت مردم محسوب نمی‌شود، این بسته‌ها با ارایه کارت خانواده و خرید بخشی از بلیت‌های سینما می‌تواند در جهت تشویق مردم به سینما کمک کند.

وی ادامه داد: افزایش هزینه سینماداری رشد چند برابری داشته است و اگر این روند ادامه پیدا کند سینمای ایران دچار مشکل جدی خواهد شد به همین دلیل باید بحث هدفمندی یارانه‌ها به صورت یک استراتژیک مشخص و واضح در حوزه سینما مطرح شود.

این کارشناس مسایل اقتصادی سینما با بیان اینکه دولت باید در اکران به یاری سینما بیاید، عنوان کرد: دولت باید بخشی از یارانه‌ سینما را در حوزه اکران هزینه کند همچنین در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی به یاری سینما بیاید از طرفی صنوف نیز باید به سمت شناور شدن قیمت بلیت سینما حرکت کنند و قیمت بلیت‌ها در ایام هفته و حتی در یک سانس به صورت شناور ارایه شود تا بتوان ضریب بهره وری سینماها را افزایش داد.

علم الهدی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد سال 90 نسبت به سال قبل، سال پربارتری خواهد بود، اما دولت باید نگرانی های موجود در این حوزه را برطرف کند.
نظر شما