در حوزه هنری استان قم

نشست نقد کتاب ˝آموزش از طریق تئاتر˝ برگزار شد

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۵:۳۸:۰۰
کد خبر: ۴۱۰۷
نشست نقد کتاب ˝آموزش از طریق تئاتر˝ برگزار شد
نشست تخصصی نقد کتاب ˝آموزش از طریق تئاتر˝ با حضور رحمت امینی، داوود كیانیان و حسین فدایی‌حسین، در سرای اهل قلم تهران برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر، نشست تخصصی نقد کتاب "آموزش از طریق تئاتر" یکی از تازه های نشر حوزه هنری استان قم، با حضور رحمت امینی به‌ عنوان کارشناس، داوود كیانیان، منتقد و حسین فدایی‌حسین ،گردآورنده و مترجم اثر در سرای اهل قلم تهران برگزار شد.


در این مراسم رحمت امینی پس از معرفی چهار بخش کتاب "آموزش از طریق تئاتر" شامل: شناخت تئاتر تعلیمی و تربیتی، مسیر كار، چشم‌انداز جهانی و تئاتر تعلیمی در دهه‌ 1990 و بعد از آن ، کتاب حاضر را علاوه‌ بر در نظر گرفتن تمامی جوانب تئاتر تعلیمی و آموزشی ، بسیار کاربردی دانست و آن را اثری غنی برای دانشجویانی ارزیابی كرد که قصد دارند در حوزه‌ تئاتر تعلیمی، كار پژوهشی ، علمی و عملی داشته باشند.


سید حسین فدایی حسین  نیز به انگیزه‌های توجه به مقوله تئاتر تعلیمی و تقویت زیر ساخت‌های علمی آن اشاره کرد و هدف از طرح موضوع تئاترتعلیمی و تربیتی، را آشتی دادن مسئولان آموزش و پرورش با حوزه تئاتر عنوان نمود.


داوود کیانیان نیز كه به‌ عنوان منتقد در این نشست شرکت داشت ، ضمن تقدیر از سید حسین فدایی حسین ، به خالی بودن جای کتاب‌های مرجع در این حوزه  اشاره کرده و کتاب "آموزش از طریق تئاتر" را در طول نود سالی كه از عمر تئاتر كودك و نوجوان در ایران می‌گذرد، دومین کتابی دانست که تا کنون با موضوع آموزش تئاتر به زبان فارسی به چاپ رسیده است و تاریخچه، جایگاه و روش‌هایی را که برای تولید تئاتر تعلیمی به آن نیاز است، به‌خوبی نشان می‌دهد .


بر اساس این گزارش، کتاب "آموزش ازطریق تئاتر" مجموعه مقالاتی است که به کوشش سید حسین فدایی حسین جمع آوری و توسط احمد کولیوند و فاطمه حسینی ترجمه شده که چشم انداز جدیدی به تئاتر تعلیمی و تربیتی دارد و در 398 صفحه با شمارگان 1100 در مهرماه سال جاری، به ‌مناسبت هفدهمین جشنواره تئاتر كودك و نوجوان، توسط انتشارات حوزه هنری استان قم به چاپ رسیده است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز