سیروس تسلیمی در گفت‌و‌گو با برنا

ای کاش کارخانه‌ها به جای تیم ورزشی تیم فرهنگی داشتند

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۴:۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۰۸۰
ای کاش کارخانه‌ها به جای تیم ورزشی تیم فرهنگی داشتند
تهیه‌کننده «میکس» گفت:‌ تهیه‌کنندگان نمی‌دانند برای جذب سرمایه چه کنند، ای کاش کارخانه‌ها مانند تشکیل تیم ورزشی در امور فرهنگی هم سرمایه‌گذاری می‌کردند.
سیروس تسلیمی تهیه‌کننده سینما درباره چگونگی جذب سرمایه‌گذار در سینما به خبرنگار سینمایی برنا، گفت: ساخت فیلم سینمایی فعالیت پر هزینه‌ای است در حالی که در اروپا و آمریکا بانک‌ها، سینمادارها و رسانه‌های تصویری در ساخت فیلم‌های سینمایی به صورت جدی مشارکت می‌کنند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی» با بیان اینکه خیلی از نهادها در ساخت فیلم‌های سینمایی به صورت خودجوش هزینه می‌کنند، اظهار کرد: در هیچ کجای دنیا تهیه‌کننده در فیلم سرمایه‌گذاری نمی‌کند بلکه تهیه‌کننده نیز مثل سایر عوامل فیلم عمل می‌کند. اما متاسفانه در ایران تعریف خاصی از سرمایه‌گذار وجود ندارد.

وی تصریح کرد: یک تهیه‌کننده نمی‌داند برای جذب سرمایه باید به کجا مراجعه کند، ای کاش مانند ورزش که وزارتخانه‌ها و کارخانه‌ها تیم ورزشی دارند در امور فرهنگی نیز سرمایه‌گذاری می‌کردند.

تسلیمی با اشاره به اینکه کارخانه‌ها باید در سینما سرمایه‌گذاری کنند، خاطر نشان کرد: اگر قانون تصویب شود که کارخانه‌های بزرگ به طور متوسط در دو فیلم سرمایه‌گذاری کنند این اتفاق باعث رونق سینما خواهد شد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «میکس» با اشاره به قوانین جذب سرمایه در غرب، یادآور شد: در اروپا افرادی که مالیات‌های سنگین پرداخت می‌کنند به جای پرداخت مالیات در ساخت فیلم سینمایی مشارکت دارند. وجود چنین قوانینی در اروپا باعث شده سینمای اروپا بتواند هنوز در مقابل سینمای آمریکا نفس بکشد. اما متاسفانه چنین قوانینی در ایران وجود ندارد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز