کارگردان فیلم «از ما بهترون» در گفت‌وگو با برنا

سینما محل آزمون و خطای سیاسی نیست

۱۳۹۰/۰۳/۱۹ - ۱۴:۴۸:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۰۰
سینما محل آزمون و خطای سیاسی نیست
کارگردان فیلم «از ما بهترون» گفت: متاسفانه مسوولان سینمایی روش آزمون و خطا را در پیش گرفته‌اند در حالی که سینما محل آزمون و خطای سیاسی سیاستمداران نیست.
مهرداد فرید، تهیه‌کننده و کارگردان سینما درباره نقش و جایگاه سرمایه‌گذار در سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی برنا اظهار داشت: واقعیت این است که سینمای ایران دولتی است و مادامی که این مساله وجود دارد سرمایه سرمایه گذار محترم شمرده نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر سینمای ایران بر شانه‌های بخش خصوصی قرارداشت در آن صورت جایگاه سرمایه‌گذار در قله رفیع و در شان خود قرار می‌گرفت.

کارگردان فیلم سینمایی «ازما بهترون» با بیان اینکه با کاهش تصدی‌گری دولت می‌تواند سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در فیلم ترغیب کند، یادآور شد: مهمترین قدم این است که تصدی‌گری دولت در سینما به صفر برسد و در عوض صنوف سینما امور اصلی سینما را به عهده بگیرند. این درست خلاف جهتی است که در این سال‌ها به وقوع پیوسته است.

فرید در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در 2سال اخیر تلاش مدیران دولتی معطوف به حذف خانه سینما بوده در این شرایط تهیه کنندگان نمی توانند بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری در سینما متقاعد کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «آرامش در میان مردگان» درباره چگونگی جذب سرمایه توسط تهیه‌کنندگان در ایران، اظهار داشت: متاسفانه در 2سال اخیر اغلب سرمایه‌گذاری‌ها در سینما نافرجام بوده و فیلم‌ها اغلب در اکران شکست خورده و نتوانسته‌اند اصل پول را در مرحله نمایش برگردانند.

فرید با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار سریع متوجه شرایط شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که بخش خصوصی همیشه شاخک‌های حساسی دارد، سینما شرایطی را پیش آورده که دیگر کسی حاضر به سرمایه گذاری در صنعت سینما نیست.

کارگردان فیلم سینمایی «زن‌ها شگفت‌انگیزند» مسوولان دولتی را در این امر مقصر دانست و عنوان کرد: به نظر من مسوول مستقیم این شرایط شخص معاونت سینمایی وزارت ارشاد و تیم اجرایی وی است. سیاست‌های آنها با ماهیت سینما سازگاری ندارد. آنها متاسفانه روش آزمون و خطا را در پیش گرفته‌اند در حالی که سینما محل آزمون و خطای سیاسی سیاستمداران نیست.

وی در پایان گفت: 100سال است که فرمول‌های سینما کشف شده است و دیگر احتیاجی به آزمون و خطای جدید و طرح روش‌های عجیب و غریب نیست. باید سینما را به آغوش اصلی‌اش که همان بخش خصوصی است، برگرداند.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز