شمقدری در آیین افتتاحیه جشنواره «میلاد سرخ»

سینما مهمترین ابراز در انتقال پیام است

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۲:۴۷:۰۵
کد خبر: ۶۰۸۷۰
سینما مهمترین ابراز در انتقال پیام است
معاون امور سینمایی گفت: سینما مهمترین ابزار برای انتقال پیام است و باید بتوانیم از این ابزار به بهترین وجه برای انتقال پیام‌هایمان استفاده کنیم.
به گزارش خبرنگار سینمایی برنا، آیین افتتاحیه نخستین جشنواره میلاد سرخ شب گذشته با حضور جواد شمقدری، معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، منصور شرفی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل و جمعی از هنرمندان و مسئولان این استان در سالن فدک برگزار شد.

در ابتدای مراسم، شرفی، مدیر کل ارشاد استان اردبیل و دبیر نخستین جشنواره میلاد سرخ، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امیدواریم با برگزاری این جشنواره سهم کوچکی در عرضه تبلیغ آیین مذهبی داشته باشیم و این توفیق میسر نمی شود الا با کمک مسئولان استان که جای دارد از زحمات آنها تشکر کنم.

وی ادامه داد: این جشنواره در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداشته و بر پایه مکتب فکری و سیاسی امام راحل بنا نهاده شده است.

شرفی با بیان اینکه استان اردبیل از دیرباز معدن تولید شخصیت های بزرگ بوده است عنوان کرد: این استان بابت وجود چنین شخصیت هایی به خود می بالد، امیدوارم با کمک اصحاب هنر و رسانه جشنواره میلاد سرخ هم جایگاه خود را پیدا کند و بتواند در این دیار ادامه حیات یابد.

وی در پایان خاظرنشان کرد: برگزاری این جشنواره کمترین ادای دین به ائمه اطهار(ع) است.

در ادامه مراسم، جواد شمقدری، معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم سنگ بنایی که برای برگزاری این جشنواره بنا نهاده شده متناسب با اهداف انقلاب اسلامی و اهل بیت باشد.

وی ادامه داد: اگر به عاشورا بنگریم از درون این حماسه بزرگ راه کارهای خودمان را در جهت تبلیغ و انتقال پیام هایمان پیدا خواهیم کرد.

شمقدری با اشاره به پیام های عاشورا اظهار کرد: در عاشورا یک پیام تولید شد، پیامی که به مخاطب عزت مندی و ظلم ستیزی را هدیه می کرد، پیامی که به مخاطب می گفت برای احقاق حق باید از خون خود و خانواده نیز گذشت.

معاون امور سینمایی انتقال پیام عاشورا را یکی از مهمترین نتایج عاشورا دانست و عنوان کرد: اگر پیام عاشورا منتقل نمی شد، عظمت آن نیز دیده نمی شد اما انتقال این پیام توسط حضرت زینب(س) توانست جریان بزرگی را در دنیا به وجود آورد. ما امروز در جمهوری اسلامی پیام ها و آرمان های بلندی را شاهد هستیم، نسلی که در انقلاب، دفاع مقدس و امروز حضور داشته نتیجه این پیام ها را درک کرده است.

شمقدری سینما را مهمترین ابزار برای انتقال پیام معرفی کرد و افزود: باید بتوانیم از این ابزار به بهترین وجه برای انتقال پیام هایمان استفاده کنیم و مسئولان باید متوجه این مهم باشند و به سینما بهای بیشتری داده شود. ما متاسفانه در این زمینه دچار ضعف هایی هستیم.

این مدیر سینمایی با اشاره به وجود ظرفیت های بالا در کشور اظهار کرد: با وجود ظرفیت های بالایی که در کشور وجود دارد اما متاسفانه شاهد ضعف های زیادی هستیم به ویژه این ضعف ها در شهرستان ها نمایان تر است. وظیفه ما است که این مرز و بوم را بسازیم.

وی در پایان صحبت هایش تصریح کرد: از اینکه بودجه های بیشتری برای سینما فراهم شود نباید نگران شد. امیدوارم این جشنواره آغازی باشد برای تحولی بزرگ.

در ادامه مراسم بزرگداشت رسول ملا قلی پور به همراه تجلیل از فرهاد قائمیان، علی رضا شجاع نوری و فریبرز صالح نیز برگزار شد.ُ

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز